Temperament i wydajność. Przy wprowadzeniu SLK na rynek dostępne będą do wyboru trzy modele, wszystkie z silnikami z bezpośrednim wtryskiem. Czterocylindrowe silniki SLK 200 BlueEFFICIENCY i SLK 250 BlueEFFICIENCY przy pojemności skokowej 1796 cm3 osiągają moc odpowiednio 135 kW (184 KM) lub 150 kW (204 KM). SLK 200 BlueEFFICIENCY charakteryzuje się najniższą emisją CO2 w swoim segmencie. Z udoskonaloną, siedmiostopniową automatyczna skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS zużywa on 6,1 litra benzyny super (w trybie mieszanym wg NECJ) na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji 142 g CO2 na kilometr. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h nasz sportowiec potrzebuje 7,0 sekund. Jego prędkość maksymalna wynosi 237 km/h (z skrzynią manualną 240 km/h).
SLK 250 BlueEFFICIENCY jest wyposażony na początek w automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC PLUS (w późniejszym terminie będzie dostępna 6-biegowa skrzynia mechaniczna) i zużywa 6,2 l (w trybie mieszanym wg NECJ) na 100 kilometrów (144 g CO2 na kilometr). Z postoju do 100 km/h rozpędza się w 6,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 243 km/h.
Silnik V6 SLK 350 BlueEFFICIENCY przy 3498 cm3 pojemności skokowej osiąga moc 225 kW (306 KM). Przyspiesza przy tym od 0 do 100 km/h w ciągu 5,6 sekundy (prędkość maksymalna 250 km/h, ograniczona elektronicznie). Jego zużycie paliwa wynosi 7,1 l (w trybie mieszanym wg NECJ) na 100 kilometrów (167 g CO2 na kilometr). Silnik V6 to zupełnie nowa konstrukcja. Jego najważniejsze cechy: wtrysk bezpośredni 3. generacji, wtryskiwacze piezoelektryczne, wieloiskrowa cewka zapłonowa.
Bezprzykładna wydajność w porównaniu z modelami poprzednimi, charakteryzująca się nawet o 24% obniżonym zużyciem paliwa jest zasługą m.in. stosowanego także w innych modelach systemu ECO start/stop.
Zawieszenie na bliskie kontakty z ziemią. Również zawieszenie jest dostępne w trzech wersjach:
- Seryjnie oferowane jest konwencjonalne zawieszenie na sprężynach stalowych.
- Zawieszenie sportowe z twardymi sprężynami i amortyzatorami zapewnia konsekwentnie sportowe odczucia podczas jazdy.
- Alternatywnie dostępny jest pakiet dynamiczny, zawierający m.in. regulowany elektronicznie, w pełni automatyczny układ amortyzacji. Dzięki temu także na złych drogach samochód może jeździć gładko, a jednocześnie charakteryzuje się wysoką dynamiką jazdy.