X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

kia cee'd dane techniczne

Strona główna -> Kia -> Cee´d -> 3 (2012-dziś)

 



Kia przewiduje, że największym powodzeniem na większości rynków sprzedaży cieszyć się będzie ‘topowy’ i paliwo-oszczędny turbodiesel 1.6 VGT. Silnik ten generuje 128 KM przy momencie obrotowym 260 Nm i współpracować może z sześciostopniową skrzynia manualną lub automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 11 sekund, a zużycie paliwa nie przekracza 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym (3,7 l/100 km dla samochodów z pakietem EcoDynamics) przy emisji CO2 do atmosfery od 97 g/km.


Niezaprzeczalnymi zaletami silników benzynowych serii „Gamma” są znakomicie wyważone proporcje pomiędzy osiągami a oszczędnym zużyciem paliwa. Najsilniejsza jednostka 1.6 Gamma GDI, która zadebiutowała w Kia Sportage, wyposażona jest w układ bezpośredniego wtrysku paliwa zwiększający wytwarzaną moc (135 KM) oraz moment obrotowy (164 Nm), przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i emisji spalin. Napędzana tym silnikiem nowa Kia cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,9 sekundy i zużywa średnio 5,8 l/100 km (5,2 l/100km z pakietem EcoDynamics) − przy emisji CO2 do atmosfery od 119 g/km.
Cała gama jednostek napędowych oferowana jest w zestawie z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną. Zależnie od wersji modelowej, wraz z silnikiem 1.6 GDI dostępna jest opcjonalnie nowa, sześciostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT, która zauważalnie zmniejsza zużycie paliwa a dzięki płynności automatycznej zmiany przełożeń wydatnie zwiększa komfort prowadzenia.


Skonstruowana w partnerstwie z niemiecką firmą inżynieryjną skrzynia DCT plasuje markę Kia w gronie kilku zaledwie światowych firm motoryzacyjnych, które poszczycić się mogą produkcją własnych przekładni dwusprzęgłowych.
Koncepcja DCT polega na połączeniu dwóch zespołów przekładniowych z oddzielnymi sprzęgłami suchymi we wspólnej obudowie. Jeden z nich ‘obsługuje’ biegi 2-4-6 i wsteczny, a drugi − biegi 1-3-5.
Pracując równolegle, jeden zespół przekładniowy przygotowuje załączenie kolejnego biegu, podczas gdy poprzedni bieg jest jeszcze zazębiony. Nad zmianą biegów czuwają elektryczne siłowniki sterowane przez moduł TCU (Transmission Control Unit), a cała operacja pozwala na nieprzerwany dopływ momentu obrotowego na napędzane koła przy minimalizacji strat energetycznych, jakie z reguły powoduje skrzynia automatyczna z konwertorem hydrokinetycznym typu konwencjonalnego.


Podobnie jak inne samochody marki Kia w Europie, nowy cee’d oferowany będzie także z ekologicznymi rozwiązaniami submarki EcoDynamics®, firmującej technologie obniżające zużycie paliwa i emisję spalin. Technologie te, w postaci systemu ISG (Start/Stop), ogumienia o niskich oporach toczenia i systemem zarządzania wydajności alternatora (AMS) dostępne będą w samochodach napędzanych zarówno silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi.

« < 1 2 3 4 5 > »