X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot - sprzedaż na świecie

2013-01-22
Strona główna -> Peugeot -> 301

W segmencie samochodów osobowych (797 tys. zarejestrowanych nowych pojazdów, -13 %), dzięki bardzo udanemu debiutowi modelu 208, umocnieniu pozycji rynkowej 508 oraz zadowalającym rezultatom sprzedaży 3008, Peugeot zakończył rok 2012 z 6,3-procentowym udziałem w rynku (6,7 % w 2011 roku). Spadek ten jest wynikiem przewidywanych, nieznacznie gorszych wyników sprzedaży modeli 206+, 207 oraz 308. W segmencie pojazdów dostawczych (158 tys. zarejestrowanych nowych pojazdów) Peugeot zanotował niższy spadek niż cały rynek, zwiększając tym samym swój udział do 10,7 % (10,4 % w 2011 roku) i zajmując w Europie czwarte miejsce w rankingu marek (szósta lokata w 2011 roku).


Europa Zachodnia (18 krajów). Na zachodnioeuropejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych, który skurczył się o 8,7 %, Peugeot zanotował sprzedaż 906 tys. nowych pojazdów, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 6,9 % (7,2 % w roku 2011).


Wyniki marki pogorszyły się za sprawą programów oszczędnościowych wdrożonych na kluczowych dla firmy rynkach francuskim oraz południowoeuropejskim (Hiszpania, Grecja, Włochy, Portugalia).
We Francji, gdzie rynek samochodów osobowych i dostawczych skurczył się o 13,3 % w porównaniu z rokiem 2011, Peugeot poradził sobie najlepiej ze wszystkich rodzimych marek, sprzedając 369 136 sztuk i notując udział rynkowy na poziomie 16,2%.


Dzięki wprowadzeniu w lipcu do oferty kompletnej gamy nowych silników benzynowych dla 208, w drugiej połowie roku udało się utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży tego modelu. Trio modeli 206+, 207+ oraz 208 osiągnęło łącznie udział w rynku na poziomie 6,9 %, dzięki czemu Peugeot został w 2012 roku liderem segmentu B. Wśród kompaktowych pojazdów klasy MPV oraz rodzinnych sedanów (segmenty C i D) modele firmy Peugeot miały dobrą passę. 3008 oraz 5008 pozostają liderami swoich segmentów, mając łącznie 3,5-procentowy udział w rynku. I wreszcie model 508 z rozszerzoną o dwie wersje hybrydowe ofertą utrzymuje czołową lokatę w swoim segmencie, z udziałem w rynku równym 1,4 % oraz wielkością sprzedaży bliską 26 tysięcy (25 950 sztuk).
W Wielkiej Brytanii, czyli na jedynym dużym europejskim rynku o tendencji wzrostowej, Peugeot poprawił swoje wyniki sprzedaży (121 tys.) oraz udział w rynku (5,3 % wobec 5,2 % w 2011 roku), co przypisać należy w szczególności sukcesowi modeli 107, 208, 508 oraz samochodów dostawczych.
We Włoszech, gdzie rynek skurczył się o 21 %, Peugeot (79 tys. nowo zarejestrowanych pojazdów) zwiększył swój udział w rynku do 5,2 % wobec 4,8 % w roku ubiegłym, przesuwając się tym samym o dwie lokaty w górę w rankingu marek (z 7. na 5. miejsce). Sukces ten trzeba przypisać udanemu debiutowi modelu 208 oraz dobrym wynikom sprzedaży 508.


W Hiszpanii Peugeot zajmuje obecnie drugą lokatę (trzecie miejsce w 2011 roku) ze sprzedażą 68 tys. pojazdów i ma stały udział w rynku na poziomie 8,7 %. W Niemczech Peugeot zanotował sprzedaż 82 tys. pojazdów (-13 %), a jego udział w rynku wyniósł 2,5 %. Peugeot umocnił się również na podium pod względem liczby nowo zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych w Belgii i Luksemburgu, Holandii, Portugalii oraz Danii.


Europa Środkowo-Wschodnia. Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie zanotowano globalny spadek o 7,7 %, Peugeot w 2012 roku odnotował 49 tys. nowo zarejestrowanych pojazdów oraz udział w rynku na poziomie 5,4 % (5,5 % w 2011 roku). Należy jednak zauważyć, iż wskaźnik penetracji rynku wzrósł między innymi w Słowenii (10 %), Chorwacji (9,3 %) oraz Polsce (5,12 %), która jest najważniejszym rynkiem regionu.


Umiędzynarodowienie: wysoki wzrost w Chinach, Argentynie i Algierii. Rok 2013 przyniesie wiele wydarzeń istotnych dla międzynarodowego rozwoju Peugeot – wzrost znaczenia modelu 208, pierwsze pełne 12 miesięcy rynkowej obecności sedana 301 oraz ogólnoświatową premierę miejskiego crossovera 2008. Będzie to kontynuacja ofensywy produktowej z roku 2012, pełnego sukcesów marki na rynkach rozwijających się. Na największym rynku motoryzacyjnym świata, czyli w Chinach, sprzedaż produktów marki Peugeot wzrosła o 24,4 %, czyli niemal cztery razy więcej, niż u większości konkurentów. Wynik handlowy na tym rynku to 216 tys. sztuk, co odpowiada udziałowi na poziomie 1,7 % (1,4 % w 2011 roku). To nowy rekord marki, zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i penetracji rynku.

« < 1 2 3 > »

Komentarze