X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot - sprzedaż na świecie

2013-01-22
Strona główna -> Peugeot -> 301

Rezultat ten przypisać należy sukcesowi całej gamy Peugeot w Chinach, ze szczególnym uwzględnieniem trzech nowych modeli, których produkcja i sprzedaż ruszyła w Państwie Środka w ostatnich trzech latach (408, 508 oraz 308 sedan). Wyniki te dają marce Peugeot na tamtejszym rynku trzecie miejsce pod względem dynamiki wzrostu.


W Ameryce Łacińskiej w 2012 roku Peugeot sprzedał 174 tys. pojazdów, osiągając, w zależności od rynku, bardzo odmienne wyniki. W Argentynie i Chile marka odnotowała wzrost sprzedaży, na rynku meksykańskim nieznaczny spadek, a w Brazylii uzyskała wyniki typowe dla rocznego okresu przejściowego, związanego z przygotowaniami do uruchomienia produkcji modelu 208 w zakładach w Porto Real oraz rozpoczęciem jego sprzedaży wiosną 2013 roku.


Warte podkreślenia są w szczególności wyniki uzyskane w Argentynie, gdzie zanotowano 81 tys. nowo zarejestrowanych pojazdów marki Peugeot, co przełożyło się na wzrost o 8,5 % i to na rynku, który nieznacznie się kurczy. Udział w firmy wyniósł tam 10 % (+0,9 p.p.).
W Afryce Północno-Zachodniej (kraje Maghrebu) Peugeot poprawił swoje wyniki handlowe. Na rynku marokańskim marka zanotowała wzrost sprzedaży o 5,5% (jest tam liderem wśród marek zagranicznych), a w Tunezji o 1,8 % (również lider rynku).


Jednak najbardziej wyróżniającą się gospodarką w regionie jest obecnie Algieria. Na drugim co do wielkości afrykańskim rynku, który w 2012 roku zanotował wzrost o 45 %, sprzedaż produktów marki Peugeot skoczyła o 95 %, do poziomu 65 tys. sztuk, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 14,5 % (+3,5 p.p. w porównaniu z 2011). Dane te plasują markę Peugeot na drugim miejscu na rynku. W 2012 roku Peugeot kontynuował politykę globalnej ekspansji, zwiększając wielkość sprzedaży gotowych pojazdów poza Europą z 33% (550 tys.) całkowitej sprzedaży w roku ubiegłym, do 39% (608 tys.). Biorąc pod uwagę całkowitą sprzedaż Peugeot na świecie (pojazdów gotowych i zestawów do montażu – CKD), wynik zrealizowany na rynkach pozaeuropejskich stanowił 44% jej wolumenu.

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 3 > »

Komentarze