X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi RS 7 Sportback, dane techniczne, wymiary

2013-01-15
Strona główna -> Audi -> A7

Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem zapewniającym wysoką efektywność nowego Audi RS 7 Sportback jest system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów, drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik 4.0 TFSI pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, aż kierowca ponownie doda energicznie gazu. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta.

Odłączanie i załączanie cylindrów trwa zaledwie kilka setnych sekundy, a przebiega tak płynnie i szybko, że jest ledwo odczuwalne i słyszalne. Aktywne łożyska mocowania silnika – kolejna zaawansowana innowacja wprowadzona przez Audi – wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas trybu jazdy z użyciem czterech cylindrów. Technika COD pomaga obniżyć zużycie paliwa (mierzone w testach NEDC) o ok. pięć procent, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością o blisko dziesięć procent.

W Audi RS 7 Sportback montuje się seryjnie ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic, dostosowaną do sportowego charakteru modelu. Kierowca samodzielnie programuje jej pracę, wybierając pomiędzy trybem D i S lub przełączając biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, zaprojektowanej w sportowej stylistyce RS. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy ma długie przełożenie, w stylu nadbiegu, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

By zapewnić Audi RS 7 Sportback odpowiednią trakcję i bezpieczeństwo jazdy, samochód seryjnie wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. Jego centralny element to międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Temperaturę układu reguluje osobna chłodnica olejowa. Zależnie od potrzeb, mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś. Podczas normalnej jazdy do 60 procent momentu przekazywane jest na oś tylną, a pozostałe 40 procent na oś przednią.

Inteligentne oprogramowanie, umożliwiające selektywny rozkład napędu między kołami, wspiera pracę mechanizmu różnicowego w zakresach granicznych podczas pokonywania zakrętów, zmniejszając do minimum ingerencję hamulców na odciążonych kołach. Na życzenie, Audi montuje przy tylnej osi sportowy mechanizm różnicowy, który za pomocą dwóch trybów przeniesienia bezstopniowo rozdziela moment obrotowy między kołami.

Audi RS 7 Sportback jest seryjnie zaopatrzone w polerowane na wysoki połysk 20-calowe, siedmioramienne kute felgi o lekkiej konstrukcji. Na życzenie, producent wyposaża to wysokiej mocy pięciodrzwiowe coupé w 21-calowe koła odlewane, dostępne w trzech liniach stylistycznych.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze