X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi RS 7 Sportback, dane techniczne, wymiary

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-01-15
Strona główna -> Audi -> A7

Nowe Audi RS 7 Sportback

Doskonałe osiągi i bardzo efektywna jednostka napędowa.Silnik V8 Biturbo 4.0 TFSI o mocy 412 kW (560 KM) i momencie obrotowym 700 Nm.

Audi systematycznie poszerza paletę modeli RS. Audi RS 7 Sportback, debiutujące na targach motoryzacyjnych North American International Auto Show 2013 w Detroit, jest symbolem dynamiki w najdoskonalszej postaci. Duże pięciodrzwiowe coupé kryje w sobie silnik 4.0 TFSI generujący moc 412 kW (560 KM). Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej, która w tym wypadku wynosi nawet 305 km/h. Mimo tak doskonałych osiągów, Audi RS 7 Sportback zużywa średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km.

Estetyczne wzornictwo, innowacyjne techniki i sportowy duch. Audi RS 7 Sportback, to duże pięciodrzwiowe coupé, posiadające wiele zalet, składających się w efekcie na fascynujący charakter tego samochodu. Jego serce to silnik 4.0 TFSI, doskonałe ucieleśnienie praktykowanej przez Audi strategii downsizingu. Teraz możemy zobaczyć i przetestować jego najnowszą wersję. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa z podwójnym turbodoładowaniem V8 Biturbo, dzięki pojemności skokowej 3993 cm³, w zakresie od 5700 do 6700 obr./min generuje potężną moc 412 kW (560 KM). Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min, dostępny jest stały moment 700 Nm.

Wysokoobrotowy, czterolitrowy silnik, szybko i spontanicznie wytwarza właściwą moc, dzięki odpowiedniej budowie zorientowanej na niewielkie straty towarzyszące wymianie mieszanki paliwowo-powietrznej. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, produkujące do 1,2 bara względnego ciśnienia doładowania, osadzono wraz z ich międzystopniową chłodnicą w wewnętrznym kącie pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Dzięki temu, gazy mają bardzo krótką drogę do pokonania, co skutkuje doskonałą reakcją silnika. Charakterystyczne dla serii RS sterowanie pracą silnika i pozbawiony ograniczeń system zasysania i ładowania powietrza, dodają jednostce V8 Biturbo dynamicznego charakteru. Po naciśnięciu właściwego przycisku i energicznym dodaniu gazu, ruchome klapy w końcówkach obu rur układu wydechowego sprawiają, że dźwięk silnika brzmi jeszcze pełniej. Na życzenie Audi montuje w tym modelu sportowy układ wydechowy.

Audi RS 7 Sportback przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,9 sekundy. Jego prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h. Opcjonalny pakiet Dynamic przesuwa ograniczenie do 280 km/h, a pakiet Dynamic plus nawet do 305 km/h.

Według testów zużycia paliwa NEDC, nowy topowy model serii spala średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km. Ten doskonały wynik jest efektem m. in. seryjnego montowania systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą silnika.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze