X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS 5 Cabriolet, dane techniczne

2012-09-06
Strona główna -> Audi -> A5

Silnik. Jednostką napędową modelu RS 5 Cabriolet jest ośmiocylindrowy wysokoobrotowy silnik V8 o zapłonie iskrowym z wtryskiem bezpośrednim FSI. Ma on pojemność 4163 cm3 i przy obrotach 8250 1/min, generuje moc 331 kW (450 KM). Jego maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny jest w zakresie od czterech do sześciu tysięcy obrotów. Silnik 4.2 FSI z lakierowaną na czerwono pokrywą głowicy silnika, składany jest ręcznie w zakładach w Győr na Węgrzech. Jednostka osiąga moc 79,5 kW (108,1 KM) na jeden decymetr sześcienny pojemności skokowej. Każdy koń mechaniczny musi wprawić w ruch tylko 4,267 kg ciężaru pojazdu. Silnik o długim skoku tłoka i aluminiowej skrzyni korbowej pracuje bardzo swobodnie. Klapy przy końcach rur wydechowych sprawiają, że dźwięki wydawane przez auto są jeszcze pełniejsze. Opcjonalnie, Audi montuje sportowy układ wydechowy z czarnymi osłonami końcówek rur wydechowych.

Audi RS 5 Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na życzenie klienta można ją podwyższyć do 280 km/h. Samochód wyposażony w mocny silnik V8 zużywa 10,9 l paliwa na 100 km. Wnętrza cylindrów i przekładnię łańcuchową zoptymalizowano w ten sposób, by tarcie było jak najmniejsze, a pompa olejowa pracowała zależnie od potrzeb.

Układ przeniesienia napędu. Dwusprzęgłowe przekładnie, takie jaką w przypadku Audi RS 5 Cabriolet jest siedmiostopniowa przekładnia S tronic, cechują się dużą wydajnością. Sprawność zastosowanej tutaj przekładni dodatkowo zwiększono dzięki ostatniemu biegowi o długim zakresie. Przełączanie biegów następuje za pomocą sprzęgieł tak szybko i płynnie, że jest prawie nieodczuwalne. Kierowca może wybrać między dwoma trybami działania przekładni S tronic: trybem D i trybem S – automatycznie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub za pomocą łopatek przy kierownicy. Przydatnym systemem wsparcia kierowcy jest funkcja Launch control. Dzięki włączaniu biegów przy zoptymalizowanej liczbie obrotów, zapewnia ona perfekcyjne przyspieszenie przy ruszaniu – z pełną siłą i minimalnym poślizgiem opon.

Stały napęd na cztery koła quattro sprawia, że model Audi RS 5 Cabriolet charakteryzuje się wyjątkową trakcją i stabilnością. Sercem układ przeniesienia napędu jest lekki i zwarty mechanizm różnicowy z koronowym kołem zębatym. Podczas normalnego trybu jazdy, mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. W razie potrzeby, może skierować do 70 procent na przednią oś i maksymalnie 85 procent na oś tylną. Selektywne sterowanie rozkładem momentu Torque vectoring i inteligentne oprogramowanie zawiadujące mechanizmem różnicowym optymalizuje jego działanie.

Jeśli podczas szybkiego pokonywania zakrętu, napędzane koło znajdujące się przy łuku wewnętrznym zakrętu jest niedociążone, to ingerencja programu sprawi, że koło lekko przyhamuje jeszcze zanim wpadnie w poślizg. Dzięki temu, Audi RS 5 Cabriolet zachowuje się bardzo stabilnie w granicznych zakresach.

Na życzenie, Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który przy pomocy dwóch stopni przeniesienia, aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami osi tylnej. Stanowiąc doskonałe uzupełnienie napędu na cztery koła quattro, dosłownie wciska on RS 5 Cabriolet w zakręt i zapobiega jakiejkolwiek tendencji do nadsterowności czy podsterowności.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze