X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi - nowoczesne systemy oświetleniowe

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-01-10
Strona główna -> Audi -> R8

Reflektory diodowe. Budowa i zastosowanie reflektorów diodowych to obszar, w którym Audi nieprzerwanie wdraża kolejne ulepszenia. Od czasu ich wprowadzenia w sportowym modelu Audi R8, producent coraz bardziej zwiększa swoją przewagę dzięki technice. Reflektory diodowe stosuje dziś nawet w nowej serii A3. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tysiąca kelwinów światło diodowe przypomina światło dzienne, dlatego nie męczy oczu kierowcy.

Diody prawie w ogóle nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu. Charakteryzują się dodatkowo niewielkim poborem energii. Światła mijania czerpią zaledwie ok. 40 W na jednostkę, pięć procent mniej niż najefektywniejsze dotąd reflektory ksenonowe Xenon plus.

Efektem zastosowania innowacyjnej technologii diodowej, jest zupełnie nowa stylistyka reflektorów. Światła mijania Audi A8 zbudowane są z dziesięciu pojedynczych modułów rozmieszczonych pod „skrzydłem“ – wąskim, chromowanym konturem o płynnej linii, przebiegającym łukiem przez cały reflektor. Bezpośrednio pod nim przebiega drugi łuk, składający się z 22 białych i żółtych diod pełniących jednocześnie funkcję świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów. Wykonane w tzw. technologii grubościankowej, mają formę homogenicznych, tworzących jednolitą całość pasów świetlnych.

Jednostka światła drogowego znajduje się powyżej „skrzydła“. Składają się na nią dwa dużej mocy czterodiodowe moduły oraz system powierzchni odbijających. Za przełączanie świateł drogowych i mijania odpowiada jedna z funkcji wsparcia kierowcy. Światła do jazdy na autostradzie i światła doświetlające zakręty zbudowane są również z diod wysokiej mocy. Diody nie nagrzewają się zbyt mocno. Czerwone diody wytwarzają temperaturę 120 stopni Celsjusza, a białe – 150 stopni, co oznacza o wiele niższą temperaturę niż w przypadku świateł halogenowych, które mogą nagrzewać się nawet do 400 stopni. Konstruktorzy Audi zastosowali tu dodatkowo otwory wentylacyjne sprawiające, że diody oddają wytwarzane przez siebie ciepło szybie obudowy reflektorów, aby zimą nie zalegał na niej śnieg czy warstwa lodu.

Technologie oświetlenia – przyszłość. Audi już dziś prowadzi prace nad technologiami które będą wdrażane za kilka a nawet kilkanaście lat. Badania i doświadczenia koncentrują się na trzech zasadniczych kwestiach. Po pierwsze: światła, które w przyszłości Audi zastosuje w pojazdach, będą jeszcze lepiej reagować na warunki otoczenia. Po drugie: będą się integralnie i wszechstronnie komunikować z samochodem, a tym samym zwiększać aktywne bezpieczeństwo. Po trzecie: światła będą w pełni sterowane elektronicznie, a dzięki nowym funkcjom dynamicznym staną się jeszcze bardziej praktyczne.

Reflektory diodowe Audi Matrix. Audi Matrix to projekt diodowych reflektorów wykonanych z użyciem najnowszych rozwiązań technicznych. W latach ubiegłych koncern Audi prezentował je na różnych wystawach i targach motoryzacyjnych.

Stosowana tu zasada „Matrix Beam“, polega na podziale diodowych świateł drogowych na wiele pojedynczych segmentów. Małe, pojedyncze diody, współpracujące z połączonymi szeregowo soczewkami lub reflektorami, zapewniają niezwykle precyzyjne oświetlenie drogi, bez konieczności zastosowania mechanizmu regulującego ich położenie. Zależnie od sytuacji są one pojedynczo włączane i wyłączane lub przyciemniane.

Potrzebnych do takiego działania informacji dostarcza im kamera, system nawigacji i zespół czujników. Jeśli w polu kamery znajdą się inne pojazdy, reflektory diodowe Audi Matrix zareagują włączeniem odpowiednich segmentów. W trudnych sytuacjach reflektory mogą nawet oświetlić przestrzeń między kilkoma pojazdami. Przed zakrętami światła drogowe reagują na dane nawigacji jeszcze zanim kierowca wykona ruch kierownicą.

Technologia „Matrix Beam“, przy odpowiednich rozmiarach i kształcie reflektorów, dzięki zastosowanej w nich dużej liczbie pojedynczych diod i ich właściwemu rozłożeniu, oferuje fascynujące możliwości. Dowodem wysokiej funkcjonalności jest także ich szczególna forma. Praca poszczególnych segmentów widoczna jest również z zewnątrz.

« < 1 2 3 > »

Komentarze