X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi na Wörthersee Tour 2013

2013-04-25
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Koncepcję ultralekkiej konstrukcji Audi stosuje we wszystkich elementach samochodu. Jest to niejako odwrócenie dominującej na rynku tendencji, polegającej na zwiększaniu ciężaru pojazdów. Projektanci zoptymalizowali każdą część. Hamulce przednie składają się z tarczy ceramicznych i aluminiowych zacisków, a tytanowy układ wydechowy kończy się jedną umieszczoną centralnie rurą wydechową. Do redukcji ciężaru o 20 kg przyczyniają się też felgi. Ich ramiona, z bardzo twardego aluminium, połączono śrubami z wykonanymi z CRP obręczami.

Ważna jest redukcja każdego grama, przede wszystkim w podwoziu. Zmniejszono masę nieresorowaną, poprawiając tym samym komfort i prowadzenie auta. Sprężyny zawieszenia Audi TT ultra quattro concept wykonano nie ze stali, ale z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (FRP). Ich rdzeniem są długie, splecione ze sobą włókna szklane, pokryte żywicą epoksydową. Wzdłuż jednego pasma włókien o kilkumilimetrowej średnicy, na zmianę, pod kątem plus 45 i minus 45 stopni, owinięto kolejne włókna. Dzięki temu, warstwy naciągu i nacisku oddziałują na siebie nawzajem. Wykorzystanie FRP pozwoliło na redukcję ciężaru o 40 procent, tj. o sześć kilogramów w skali całego pojazdu, i na zachowanie doskonałych właściwości amortyzacji.

By zdynamizować prowadzenie koncepcyjnego TT, konstruktorzy przenieśli ciężar ze skrajnych stref pojazdu do jego środkowej części. Dla przykładu, mniejszy niż ołowiowy, ważący niespełna cztery kilogramy akumulator litowo/jonowy umieszczono we wnętrzu pojazdu, pod siedzeniem kierowcy.

Dzięki wszystkim zabiegom z zakresu lekkiej konstrukcji, ciężar pojazdu studyjnego, w porównaniu do modelu seryjnego, zredukowano o 300 kilogramów. W ten sposób zmniejszono masę inercyjną, którą podczas przyśpieszania musi pokonać dwulitrowy silnik TFSI o mocy 228 kW (310 KM). Zmodyfikowana czterocylindrowa jednostka, w zakresie od 1900 do 5000 obr./min oferuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm, osiągając w ten sposób moc silnika V8. Możliwe jest to dzięki innowacjom zastosowanym w skrzyni korbowej, wałkach równoważących, kole zamachowym, misce olejowej i niektórych podzespołach. Rozwiązania te obniżyły ciężar pojazdu o 25 kilogramów.

Audi TT ultra quattro concept dostarcza niezapomnianych przeżyć podczas jazdy i spełnia wyobrażenia fanów motoryzacji, którzy przybędą nad Wörthersee, o tym, jaki ma być wyczynowy samochód wyścigowy. Podobnie jak poprzednika, quattro z 1980 roku i ponad pięć milionów dotąd wyprodukowanych, seryjnych samochodów Audi, koncepcyjne TT wyposażono w stały napęd na wszystkie koła quattro. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałą przyczepność kół nawet przy dużych prędkościach. Dzięki sześciobiegowej skrzyni, TT ultra quattro concept przyspiesza od zera do 100 km/h o 1,3 sekundy szybciej niż model seryjny. Maksymalna prędkość wynosi 280 km/h.

Wystawiając ten unikalny samochód, Audi pokazuje, co można osiągnąć stosując inteligentne kombinacje materiałowe. Dzięki nim, możliwa jest także znaczna redukcja ciężaru obecnie wytwarzanego seryjnego Audi TT, a zaprezentowane rozwiązania można w przyszłości stosować także w krótkich seriach produkcyjnych.

Stoisko Audi nad jeziorem Wörthersee. Pod hasłem najlepszych osiągów, sportowych sukcesów i lekkiej konstrukcji, obok TT ultra quattro concept, w „Home of quattro” nad jeziorem Wörthersee, Audi zaprezentuje cztery bolidy wyścigowe i osiem aut seryjnych.

Jedną z gwiazd stoiska będzie nowe Audi RS 6 Avant. Ten doskonały samochód stworzony przez quattro GmbH, to najwyższej klasy efektywność, jeszcze lepsze osiągi i optymalnie zmniejszony ciężar. Dzięki koncepcji ultralekkiej konstrukcji, RS 6 Avant waży prawie 100 kg mniej niż jego poprzednik. Zmniejszona masa samochodu wpłynęła na obniżenie zużycie paliwa z 14, do 9,8 l. na 100 km. Dzięki jednostce napędowej V8 biturbo 4.0 TFSI o mocy 412 kW (560 KM), stosunek mocy do masy w nowym RS 6 Avant wynosi 3,4 kg/KM. W poprzedniku, mimo zastosowanego tam silnika V10, wynosił 3,5 kg/KM. Nowe RS 6 Avant przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,9 sekundy. Na życzenie klienta, jego prędkość maksymalną można zwiększyć do 305 km/h.

« < 1 2 3 > »

Komentarze