X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi na Wörthersee Tour 2013

2013-04-25
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Audi na Wörthersee Tour 2013

Audi przekształca festiwal Wörthersee 2013 w prawdziwe imperium quattro - „Home of quattro“.

Podczas prestiżowej imprezy odbywającej się od 8 do 11 maja w Reifnitz, w austriackiej Karyntii, Audi zaprezentuje model TT ultra quattro concept – pojazd koncepcyjny o małym ciężarze i o bardzo sportowych osiągach. Podobne cechy mają także inne wystawiane tu samochody Audi. Obok legendarnego Sport quattro S1, nad jeziorem Wörthersee zobaczyć będzie można także najnowsze modele serii RS oraz rasowe bolidy wyścigowe, m.in. Audi R18 e-tron quattro, pierwszy samochód hybrydowy, który w ubiegłym roku wygrał 24-godzinny wyścig w Le Mans.

Jak co roku, na początku maja, Wörthersee staje się miejscem spotkania fanów motoryzacji spod znaku czterech ringów. Na tegoroczny zlot, koncern z Ingolstadt przygotował nie lada gratkę: prezentację Audi TT ultra quattro concept. Ten koncepcyjny pojazd harmonijnie łączy zaledwie 1111 kg wagi z 228 kW (310 KM) mocy silnika 2.0 TFSI, który dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu 400 Nm, dynamicznie napędza sportowe coupé. Standardowy sprint do 100 km/h, TT ultra quattro concept zajmuje zaledwie 4,2 sekundy. Stosunek mocy do masy wynosi 3,6 kg/KM, co plasuje go w gronie rasowych superszybkich samochodów sportowych. Niewątpliwie warto mu się przyjrzeć z bliska, ponieważ jest uosobieniem koncepcji lekkiej konstrukcji pojazdów.

Produkowane seryjnie TT z karoserią ważącą tylko 206 kg, plus 98 kg dodatkowych elementów, jest dowodem ogromnych kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji. Na potrzeby auta demonstracyjnego, prezentowanego na Wörthersee Tour 2013, inżynierowie z Ingolstadt i Neckarsulm ulepszyli koncepcję Audi Space Frame (ASF) stosowaną w obecnej generacji pojazdów TT i odchudzili strukturę karoserii o kolejne 43 kg. Uwzględniając zoptymalizowane elementy dodatkowe, ciężar zmniejszono o 100 kg.

Zgodnie z zasadą: „odpowiedni materiał na właściwym miejscu w niezbędnej ilości”, Audi stawia na inteligentne kompozycje materiałowe. W Audi TT ultra quattro concept, w tylnej części pojazdu, w tunelu środkowym, w słupkach B i w dachu zastosowano tworzywo wzmocnione włóknem węglowym (CRP). Do redukcji ciężaru przyczyniły się również elementy konstrukcyjne z magnezu, wykorzystane w podłodze i jako wzmocnienie zawiasów.

Połączenie lekkości i sportowego ducha, to naczelna cecha wyglądu pojazdu. W porównaniu z modelem seryjnym, auto koncepcyjne ma jeszcze bardziej muskularną sylwetkę. Zwłaszcza duże spojlery jednoznacznie wskazują, że w Audi TT ultra quattro concept płynie krew prawdziwego sportowca. Podstawę spojlera tylnego, element nośny, wykonano z aluminium, a skrzydło jako element funkcjonalny, z karbonu.

Auto polakierowano na kolor biały Kristall. Ozdobne akcenty maski, dachu, boków i pokrywy bagażnika wykonano z tworzywa CRP. Materiał ten znajdziemy również we wnętrzu samochodu - w obudowie drzwi, konsoli środkowej i krzyżowym wzmocnieniu konstrukcji, zastępującym tylne siedzenie. Z Audi R8 GT projektanci zapożyczyli siedzenia kubełkowe, które wraz z szynami z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (FRP) ważą o 22 kg mniej niż dotychczas. Na pokładzie TT ultra quattro znajduje się klimatyzacja, elektrycznie opuszczane szyby i elektromechaniczny hamulec postojowy. W koncepcyjnym TT zastosowano też techniczną nowinkę. Lusterka boczne zastąpiono niewielkimi kamerami, które przekazują obraz bezpośrednio na ekran we wnętrzu pojazdu.

« < 1 2 3 > »

Komentarze