BMW ActiveE (od r. 2010). Na początku 2010 r., zaledwie rok po debiucie MINI E, BMW Group poczyniła kolejny wielki krok w kierunku opracowania pojazdów produkcyjnych o zerowym poziomie emisji spalin w postaci światowej premiery BMW Concept ActiveE. Stało się to możliwe, ponieważ przedprodukcyjne wersje podzespołów napędu oraz urządzeń gromadzących energię do przyszłego pojazdu Megacity Vehicle (MCV) były testowane w BMW ActiveE, zbudowanym w oparciu o BMW serii 1 Coupé. W tym celu flota testowa licząca ponad 1000 modeli została wprowadzona do użytku w 2011 roku. Zapewniając moc równą 125 kW i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, BMW ActiveE przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie dziewięć sekund, a nowo opracowany akumulator litowo-jonowy zapewnia zasięg około 160 kilometrów podczas codziennej jazdy. W międzyczasie BMW Group ogłosiła, że od 2013 roku będzie wprowadzać na rynek MCV w postaci nowej submarki BMW i. Elektryczne przedprodukcyjne podzespoły wbudowane w BMW ActiveE mają identyczną lub podobną budowę, co w kompaktowym BMW serii 1 Coupé, bez wpływu na ilość miejsca. Silnik elektryczny, skrzynia biegów oraz elektronika energetyczna zostały w opracowane przez BMW Group.
Porównanie z MINI E jasno obrazuje postęp techniczny poczyniony przez BMW Group w ciągu zaledwie kilku lat: układ napędu elektrycznego w zapowiadanym BMW i3 zajmuje o około 40% mniej miejsca niż w samochodzie eksperymentalnym z 2008 roku przy wytwarzaniu tej samej ilości mocy.
źródło: BMW Group