X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Przedsmak Nowego Volvo XC90

2013-08-07
Strona główna -> Volvo -> XC90

To pierwszy na świecie system pozwalający uniknąć zderzenia ze zwierzęciem. Układ Animal Detection jest w stanie wykryć zwierzę zarówno w dzień jak i w nocy, w konsekwencji uruchamiając pełne automatyczne hamowanie. Będzie montowany w modelach nowej generacji, niedługo po wprowadzeniu na rynek nowego Volvo XC90, pod koniec 2014 roku.

„Dostrzeżenie tego, co natura stara się ukryć jest trudnym zadaniem. Na razie skoncentrowaliśmy się na dużych zwierzętach, ponieważ to one powodują najpoważniejsze szkody i obrażenia – wyjaśnia Thomas Broberg.

Do zderzeń ze zwierzętami dochodzi najczęściej podczas szybszej jazdy poza miastem. Ryzyko poważnych obrażeń w zderzeniu z łosiem wynosi ponad 70 procent, jeżeli do wypadku dojdzie przy prędkości 100 km/h. Jeżeli uda się zmniejszyć prędkość tak, by w momencie uderzenia wynosiła poniżej 70 km/h, niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń jest znacznie mniejsze.

Technologia Animal Detection ma pomóc kierowcy uniknąć wypadku lub skutecznie zredukować szybkość w momencie zderzenia. Aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa współpracują ze sobą, by ograniczyć konsekwencje zdarzenia.

Aktywny tempomat z asystentem kierowania. Ryzyko uderzenia auta poprzedzającego przez samochód wyposażony w aktywny tempomat i układ ostrzegania o niebezpieczeństwie kolizji jest 42 procent niższe (badania Euro-FOT 2012). W dużych miastach dojazdy do pracy zajmują nawet 300 – 400 godzin rocznie. Znaczna część z nich to jazda w korkach. Ryzyko typowego najechania na tył poprzedzającego pojazdu jest więc duże.

Aktywny tempomat z asystentem kierowania pomaga kierowcy pozostać na właściwym pasie ruchu i utrzymać właściwe tempo jazdy. Nowe urządzenie, pozwalające automatycznie podążać za poprzedzającym pojazdem, pojawi się w nowym Volvo XC90, pod koniec 2014 roku.

Aktywny tempomat z asystentem kierowania to rozwinięcie znanego już aktywnego tempomatu z technologią kontroli pasa ruchu (Adaptive Cruise Control and Lane Keeping Aid). Umożliwia on komfortową jazdę przez utrzymywanie bezpiecznej odległości od samochodu jadącego przed nami, kontrolując także koło kierownicy.

Kierowca aktywuje układ przyciskając guzik. Samochód podąża za innym pojazdem wykorzystując dane z kamery i radaru. Silnik, hamulce i koło kierownicy działają automatycznie.

„To pierwszy krok na drodze do stworzenia samochodu poruszającego się całkowicie samodzielnie. Kierowca może jednak w każdej chwili przejąć kontrolę nad autem” – mówi Thomas Baberg.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze