„Przednia poduszka powietrzna umieszczona centralnie ma ogromny potencjał pod względem ochrony życia pasażerów w przypadku uderzeń w boczną część nadwozia”, powiedział Adrian Lund, prezes amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeniowego Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). „Należy zatem pochwalić firmy GM i Takata za przejęcie inicjatywy w tym istotnym obszarze”.
GM i dostawca technologii Takata opracowały czołową poduszkę powietrzną umieszczoną centralnie w ciągu trzech lat, testując w tym czasie wiele konfiguracji, aby w rezultacie opracować najlepszą konstrukcję i uzyskać odpowiedni stopień amortyzacji i ochrony, zdający egzamin w przypadku różnych typów zderzeń i przy różnych pozycjach siedzących pasażerów. Wiele elementów wspólnie opatentowanej konstrukcji poduszki powietrznej odznacza się wyjątkowymi właściwościami ochronnymi, uwzględniającymi osoby o różnej budowie ciała.
„Żaden system ochrony nie uwzględnia wszystkich części ludzkiego ciała i nie jest w stanie zapobiec wszystkim obrażeniom, jednak przednia poduszka powietrza umieszczona centralnie została skonstruowana tak, aby współpracować z pozostałymi poduszkami powietrznymi i pasami bezpieczeństwa w samochodzie, zapewniając wyższy stopień ochrony pasażerów,” powiedział Gay Kent, dyrektor zarządzający GM ds. bezpieczeństwa pojazdów i ochrony pasażerów podczas zderzenia. „Najnowsza technologia demonstruje szczególne zaangażowanie firmy w zwiększanie poziomu bezpieczeństwa podróżujących przed, podczas i po wypadku”.
źródło: General Motors