X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa Honda Civic bezpieczeństwo

2012-02-22
Strona główna -> Honda -> Civic -> 9 (2012-dziś)

Bezpieczeństwo w Hondzie Civic

System kontroli stabilności jazdy VSA
VSA został zaprojektowany, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu panowania nad samochodem w ostrych zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, poprzez przyhamowywanie  odpowiednich kół oraz sterowanie mocą silnika.

Struktura nadwozia typu ACE
Zaprojektowana w ośrodku rozwojowo-badawczym Hondy w Tochigi struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) jest już dobrze znanym elementem poprawiającym bezpieczeństwo bierne pojazdów Hondy.

Struktura nadwozia ACE zapewnia wyraźną poprawę bezpieczeństwa pasażerów w przypadku kolizji czołowych. Tworzy ją sieć połączonych elementów strukturalnych, które równomiernie rozpraszają siły uderzenia na całą powierzchnię przedniej części pojazdu. Taki układ pozwala zminimalizować ryzyko deformacji kabiny pasażerskiej, a także pomaga ograniczyć siły działające na drugi pojazd biorący udział w zderzeniu.

Ochrona pieszych
W nowej Hondzie Civic zastosowano również wiele rozwiązań konstrukcyjnych mających na celu ochronę pieszych w razie wypadku. Badania dowodzą, iż zastosowanie tych rozwiązań w znaczący sposób zwiększa szanse pieszego na przeżycie wypadku. Do elementów tych należą osie ramion wycieraczek łamiące się w razie kolizji z pieszym, mocowania błotników przednich absorbujące energię uderzenia, łatwo odkształcalna konstrukcja zawiasów maski silnika oraz pusta przestrzeń bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika.

Poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa
Standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu siedzeniach - te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze z ogranicznikami siły napięcia. Mocowania ISOFIX umieszczone na tylnych siedzeniach pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy.

Czym jest system CMBS?
CMBS to niezależny układ ograniczający skutki kolizji. Przy prędkości powyżej 15 km/h, z odległości 100 metrów, system wykrywa za pomocą radaru samochody zaparkowane przed pojazdem lub jadące w tym samym kierunku. Gdy CMBS wykryje ryzyko kolizji, uruchamiana zostaje trójstopniowa procedura. Najpierw, zwykle na około trzy sekundy przed spodziewanym zderzeniem, kierowca ostrzegany jest przy pomocy sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Następnie, gdy system wykryje, iż nadal istnieje poważne ryzyko kolizji (zwykle na około dwie sekundy przed zderzeniem), pas bezpieczeństwa kierowcy zostanie trzykrotnie napięty, a pojazd rozpocznie manewr ograniczonego, automatycznego wytracania prędkości. Jeśli system uzna, iż kolizji nie da się już uniknąć, pasy bezpieczeństwa przednich foteli zostaną wstępnie napięte (przy pomocy napinaczy elektrycznych, których nie należy mylić z pirotechnicznymi napinaczami pasów bezpieczeństwa aktywowanymi podczas samej kolizji), a pojazd rozpocznie manewr hamowania awaryjnego. Siła hamowania może zostać dodatkowo zwiększona do maksimum, gdy kierowca zdecydowanie naciśnie pedał hamulca.

Wszystkie działania podejmowane przez system CMBS są w pełni odwracalne. Jeśli kolizji uda się uniknąć (np. w ostatniej chwili pojazd zjedzie z naszego pasa ruchu), napięcie pasów bezpieczeństwa zostaje cofnięte i ustają wszystkie sygnały ostrzegawcze.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze