X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

5 gwiazdek Euro NCAP dla Nowego Clio

2012-08-30
Strona główna -> Renault -> Clio -> 5 (2012-dziś)

Kryterium ochrony pieszego. Przód Nowego Clio został tak zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia podczas zderzenia z pieszym. Zderzak nie ma ostrych kształtów, a strefa wokół dolnej części przedniej szyby (tradycyjnie bardzo sztywna) umożliwia zmniejszenie ryzyka obrażeń. Maska została podwyższona o 20 mm, aby zapewnić możliwość kontrolowanego odkształcania bez zetknięcia się z górną częścią silnika. Z oceną 24 punktów na 36 możliwych, Nowe Clio może się poszczycić najlepszym wynikiem w swoim segmencie za ochronę pieszego podczas zderzenia.

Bezpieczeństwo „zakodowane w genach”... plus odpowiednie wyposażenie. Nowe Clio jest w standardzie wyposażone w regulator-ogranicznik prędkości, kontrolki i sygnały dźwiękowe informujące o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać maksymalną ocenę 7 punktów - najlepszą ocenę w segmencie za to kryterium.


Pragmatyczne podejście i zaangażowanie w podnoszenie bezpieczeństwa. W swoich pracach koncern Renault opiera się na badaniach wypadków drogowych oraz rzeczywistego bezpieczeństwa i oferuje samochody dostosowane do tego, co faktycznie dzieje się na drodze. Wiele elementów wyposażenia jest dostępnych w standardzie już w podstawowej wersji.

W związku z tym priorytetowe znaczenie mają technologie, które pozwalają najskuteczniej zapobiegać wypadkom, korygować nieoczekiwane sytuacje podczas jazdy i chronić pasażerów w razie zderzenia. Renault stosuje kompleksowe podejście do tej kwestii, którego nie można sprowadzić do określonego elementu wyposażenia czy technologii. Z biegiem lat koncern Renault zdobył pozycję lidera pod względem bezpieczeństwa samochodowego, o czym świadczą m.in. wyniki uzyskiwane w rankingach prowadzonych przez media: Renault jest jedynym producentem, który 10-krotnie uzyskał maksymalną ocenę.


Zachowanie odpowiedniej masy pojazdu ma duże znaczenie dla przyjemności prowadzenia pojazdu, a także stanowi istotny czynnik z punktu widzenia bezpieczeństwa (czynnego dzięki skróceniu drogi hamowania i biernego dzięki zmniejszeniu bezwładności podczas zderzenia). Dzięki swojej masie, mniejszej nawet o 100 kg w stosunku do Clio III, Nowe Clio może się poszczycić doskonałym wynikiem pod tym względem. Jego konstrukcja jest wyposażona w strefy kontrolowanego zgniotu, które zapewniają lepsze pochłanianie energii w razie zderzenia, chroniąc tym samym kabinę i jej pasażerów.


Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, wysoka jakość układu jezdnego w połączeniu z precyzyjnym modelem cyfrowym, dostosowującym się do dynamiki pojazdu, pozwala bezbłędnie wykrywać sytuacje awaryjne. Montowane w standardzie układy ABS i ESP są jeszcze skuteczniejsze i charakteryzują się precyzyjnie dobranym momentem zadziałania, co pozwala uniknąć gwałtownych szarpnięć. Za wspomaganie nagłego hamowania odpowiedzialny jest zespół złożony z modułu elektronicznego i bloku hydraulicznego.


Starannie dopracowana ergonomia pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu auta. W celu zapewnienia wyższego komfortu obsługi poprawiono czytelność informacji - są one obecnie lepiej widoczne i jasne. Nowe Renault Clio posiada nowoczesne systemy wspomagające prowadzenie: nawigację i sterowanie wybranymi funkcjami za pomocą poleceń głosowych w wersjach wyposażonych w multimedialny system R-Link oraz automatyzację pewnych czynności, takich jak: włączenie świateł, uruchamianie wycieraczek czy wspomaganie parkowania tyłem, a w przypadku niektórych wersji również kamery cofania. Wszystkie wersje Nowego Clio są wyposażone w telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth®.

 

źródło: Renault

« < 1 2 > »

Komentarze