X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Zmiany w linii modelowej BMW – jesień 2012

2012-09-21
Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> F20 (2011-dziś)

Nowy wariant modelowy: BMW 114d. Gama silników wysokoprężnych dostępnych w BMW serii 1 jesienią 2012 roku ponownie zostanie powiększona. Nowy BMW 114d będzie pełnił rolę niezwykle oszczędnej podstawowej wersji samochodu. Nowy model napędzany jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra z technologią BMW TwinPower Turbo. Silnik wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail, z elektrozaworami działającymi przy maksymalnym ciśnieniu wynoszącym 1600 bar. Silnik ten zapewnia moc maksymalną 70 kW/95 KM przy 4000 obrotów na minutę i maksymalny moment obrotowy 235 Nm w zakresie między 1500 i 2750 obr/min. Umożliwia to przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 12,2 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 185 km/h. Średnie zużycie paliwa, to od 4,1 l/100 km do 4,3 l/100km, przy emisji CO2 odpowiednio od 109 do 112 gramów na kilometr (wielkości uzyskiwane w europejskim cyklu pomiarowym, zależnie od wybranego rozmiaru opon).

Podobnie jak wszystkie inne warianty modelowe nowego BMW serii 1, BMW 114d jest również standardowo wyposażony w cały zestaw rozwiązań z zakresu technologii BMW EfficientDynamics. Pakiet instalowany w tym samochodzie obejmuje między innymi odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik punktu zmiany biegów, funkcję Auto Start Stop, elektronicznie sterowane wspomaganie kierownicy, a opcjonalnie dostępne są również dodatkowe komponenty tego systemu oraz opony o zmniejszonych oporach toczenia. Ponadto, nowego BMW 114d wyposażono w tryb pracy ECO PRO, który może być aktywowany za pomocą instalowanego standardowo przełącznika Driver Experience Control, po użyciu którego samochód dostosuje się do spokojnego i ekonomicznego stylu jazdy.

Rozszerzony zakres modeli nowego trzydrzwiowego BMW serii 1: BMW 120d i BMW 118i. Podobnie jak w przypadku dwóch wersji nadwoziowych z napędem na cztery koła, BMW 114d jest oferowany w wersji pięciodrzwiowej oraz trzydrzwiowej. Nowy trzydrzwiowy BMW serii 1 jest wprowadzany równolegle z BMW 120d i BMW 118i, które wyposażono w napęd tylnych kół. W tej sytuacji klienci otrzymają do wyboru pięć benzynowych i sześć dieslowskich wersji modelowych w każdym z dwóch kompaktowych nadwozi.

Konsekwentne obniżanie zużycia paliwa: BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition. Dodatkowe warianty modelowe BMW serii 3 Sedan dostępne od jesieni 2012 będą oferowały wyjątkowo niskie zużycie paliwa i równie niski poziom emisji spalin. Szczególnie BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition wyznaczy nowe standardy w tej dziedzinie. Podobne jak BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition, model ten jest ukierunkowany na bardzo konsekwentną redukcję zużycia paliwa. BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra z technologią BMW TwinPower Turbo, o mocy maksymalnej 125 kW/170 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 7,6 sekundy. Rozwiązania z pakietu BMW EfficientDynamics, które są wyposażeniem standardowym w innych wariantach, w tym modelu są uzupełniane przez zoptymalizowane zarządzanie pracą silnika, zoptymalizowane przełożenia przekładni, udoskonalenia aerodynamiki nadwozia i obniżone opory toczenia. Pozwoliło to na ograniczenie średniego zużycia paliwa do 5,3 l/100 km, a emisji CO2 do 124 gramów na kilometr w europejskim cyklu pomiarowym. W konsekwencji, w zakresie efektywności energetycznej BMW 320i Sedan EfficientDynamics Edition plasuje się w czołówce gamy modeli BMW napędzanych silnikami benzynowymi.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze