X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wydajny SUV z wieloma talentami - nowe Audi Q5

2012-04-25
Strona główna -> Audi -> Q5

Audi Q5 hybrid quattro przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,1 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 225 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h, pokonuje do trzech kilometrów wyłącznie z napędem elektrycznym. Przy tym napędzie osiąga maksymalną prędkość 100 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 6,9 l na 100km.

Do przenoszenia siły służy zmodyfikowany ośmiostopniowy tiptronic, który nie wymaga konwertera momentu obrotowego. Jego miejsce zajmuje połączony ze sprzęgłem wielopłytkowym silnik elektryczny. Sprzęgło łączy lub oddziela mechanizm elektryczny i TFSI. Kompaktowy i lekki system akumulatorów litowo-jonowych o wydajności 1,3 kWh, magazynuje energię elektryczną. Wydajne chłodzenie powietrzem utrzymuje akumulator w odpowiednim przedziale temperaturowym.

Kierowca, przy pomocy przycisku i dźwigni biegów skrzyni tiptronic, może przełączać pomiędzy trzema programami jazdy. Pole EV daje pierwszeństwo napędowi elektrycznemu, program D steruje wydajnie oboma silnikami. Moduł C i manualna ścieżka tiptronic umożliwiają jazdę sportową.

Na podstawie tych danych, system sterowania hybrydowego wybiera najbardziej odpowiedni rodzaj napędu. Audi Q5 hybrid quattro może poruszać się tylko przy pomocy silnika TFSI, wyłącznie dzięki napędowi elektrycznemu lub w trybie hybrydowym. Dodatkowo, może odzyskiwać energię podczas hamowania, by oddać ją przy dynamicznym przyspieszaniu, przy włączonych obu napędach.

Audi Q5 hybrid quattro można rozpoznać między innymi po całkowicie lakierowanych zderzakach i dziesięcioramiennych turbinowych felgach charakterystycznych dla tego hybrydowego modelu. Felgi o rozmiarze 19 cali są na wyposażeniu seryjnym, koła 20 calowe opcjonalnie. Wewnątrz pojazdu, specjalny wyświetlacz informuje kierowcę o działaniu mechanizmu hybrydowego. Zawiera on m.in. miernik mocy, który zastępuje obrotomierz.

 

źródło: Audi

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze