X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wydajny SUV z wieloma talentami - nowe Audi Q5

2012-04-25
Strona główna -> Audi -> Q5

Przeniesienie siły
Każdy z silników nowego Q5 ma zagwarantowane odpowiednie przeniesienie siły. Jednostki czterocylindrowe współpracują seryjnie z manualną skrzynią sześciobiegową. Dla silnika 2.0 TFSI o mocy 165 kW (225 KM) dostępna jest opcjonalnie wysoce komfortowa ośmiostopniowa skrzynia tiptronic. Przy silniku 3.0 TFSI przekładnia tiptronic jest oferowana jako standard. Sportowy siedmiostopniowy S-tronic jest natomiast montowany seryjnie w przypadku silnika 3.0 TDI, a dla 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) jest dostępny opcjonalnie.

Przekładnie w przypadku wariantów czterocylindrowych są zintegrowane z innowacyjną technologią zarządzania temperaturą, która znacząco skraca fazę rozgrzewania silnika przy zimnym starcie. Wszystkie skrzynie mają zróżnicowane skoki – długie przełożenie górnych biegów obniża zużycie paliwa, krótkie przełożenie biegów dolnych poprawia dynamikę.

Stały napęd na wszystkie koła quattro jest seryjnie montowany dla prawie wszystkich silników Audi Q5. Jedynie silnik 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM) napędza wyłącznie koła przednie. W normalnym trybie jazdy, centralny mechanizm różnicowy przekazuje moc na oś tylną i przednią w stosunku 60:40. W razie potrzeby może ten podział błyskawicznie zmienić. System sterowania momentem obrotowym z funkcją przekazywania mocy na wybrane koła dopełnia jego pracę, pozwalając przez to unikać niepotrzebnego hamowania.

Nadwozie
Nadwozie Audi Q5 z pięciowahaczowym zawieszeniem z przodu i konstrukcją trapezową z tyłu wraz z nową charakterystyką sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów, zapewnia większy komfort. Nowy elektromechaniczny system wspomagania kierownicy pozwala kierowcy lepiej czuć drogę. System, który uzależnia moc wspomagania od prędkości, nie pobiera energii podczas jazdy na wprost, przez co zużycie paliwa zmniejsza o około 0,2 l na 100km.

Odświeżony Q5 wyposażony jest w aluminiowe siedemnastocalowe felgi i opony w rozmiarze 235/65 (przy silnikach o mocy od 165 kW [225 KM] - 18 cali). Na życzenie Audi dostarcza koła firmy quattro GmbH w rozmiarach do 20 cali i opony do rozmiaru 255/45. Klienci ze sportowym zacięciem mogą zamówić sportowe nadwozie S line. Elektromechaniczny hamulec parkowania można opcjonalnie uzupełnić o system asystenta ruszania oraz o montowany seryjnie system asystenta zjazdu, który reguluje prędkość podczas jazdy w dół wzniesienia. Elektroniczny system kontroli stabilności pojazdu (ESC) dopasowuje swoje działanie do rodzaju powierzchni po której porusza się samochód.

Kolejną nowinką techniczną w Audi Q5 jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Umożliwia on kierowcy zmianę charakterystyki skoku pedału gazu, punktów przełączenia automatycznej skrzyni biegów, zakresu wspomagania kierownicy i pracy automatycznej klimatyzacji w ramach czterech trybów, w tym trybu wydajnego. Jeśli na pokładzie znajduje się system nawigacji Audi, występuje dodatkowo piąty tryb, który kierowca w dużym zakresie może zaprogramować indywidualnie.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze