X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Polo - nowa generacja

2014-01-29
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Nowe technologie i systemy wspomagające. Elektromechaniczny układ kierowniczy. W Polo zadebiutuje nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy o zwartej konstrukcji, wbudowany bezpośrednio w kolumnę kierowniczą. Układ ten charakteryzuje się wyjątkowo precyzyjnymi reakcjami i zwrotnością oraz bardzo dobrym izolowaniem od nierówności podłoża. System pracuje z przekładnią kierowniczą (przekładnia ślimakowa) napędzaną silnikiem elektrycznym.

Zawieszenie Sport Select. Volkswagen po raz pierwszy oferuje dla Polo elektronicznie regulowane amortyzatory, stanowiące serce nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select. Po wciśnięciu przycisku Sport (w górnej części konsoli środkowej) kierowca aktywuje elektromechaniczny zawór w amortyzatorach i zmienia charakterystykę podstawową na bardziej sztywną, typową dla zawieszenia sportowego.

Automatyczny tempomat ACC. System wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przód nadwozia. Kierowca może wybrać żądaną prędkość między 30 km/h a 160 km/h. ACC współpracuje zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i DSG. We wszystkich Polo z DSG system ACC w komfortowy sposób utrzymuje zadaną odległość za hamującym samochodem, nawet do całkowitego zatrzymania. ACC utrzymuje wybraną prędkość oraz odległość i automatycznie zwalnia lub przyspiesza. Dynamikę reakcji systemu można wybrać poprzez wybór programu jazdy. W przypadku zamówienia Polo z ACC, do wyposażenia należy także system obserwacji otoczenia Front Assist oraz funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Alternatywnie można zamówić moduł z Front Assist i awaryjnym hamowaniem w mieście także oddzielnie, bez ACC.

System obserwacji otoczenia Front Assist. Front Assist wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przednią część nadwozia, aby w sposób stały monitorować ruch pojazdów przed Polo. System wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach, przygotowując układ hamulcowy i ostrzegając optycznie i akustycznie. Drugim etapem ostrzeżenia jest krótkie szarpnięcie hamulców, zwracające kierowcy uwagę na konieczność reakcji. Jeżeli kierowca przyhamuje zbyt słabo, system wygeneruje znacznie wyższe ciśnienie hamowania, które jest niezbędne do uniknięcia kolizji. W przypadku, gdy kierowca wcale nie zareaguje, Front Assist automatycznie zainicjuje hamowanie, nawet do zupełnego zatrzymania. Dodatkowo system pomaga kierowcy, zwracając mu uwagę na zbyt małą odległość do jadącego z przodu pojazdu. Częścią Front Assist jest funkcja awaryjnego hamowania w mieście.

Funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Funkcja ta, jako rozszerzenie systemu Front Assist, przy użyciu czujnika radarowego monitoruje przestrzeń przed Polo. System pracuje przy prędkościach poniżej 30 km/h. W przypadku zagrożenia kolizją z jadącym z przodu lub stojącym pojazdem, układ hamulcowy zostaje wstępnie przygotowany, jak przy Front Assist. W razie potrzeby funkcja awaryjnego hamowania w mieście inicjuje automatycznie hamowanie z pełną siłą, aby zminimalizować skutki zderzenia. Ponadto, jeżeli kierowca zbyt słabo wciśnie pedał hamulca, system pomaga mu generując maksymalną siłę hamowania.

Hamulec multikolizyjny. Kolejną nowoczesną technologią nowego Polo jest seryjny hamulec multikolizyjny. W razie wypadku automatycznie przyhamowuje on samochód w celu uniknięcia lub osłabienia kolejnych zderzeń. W przypadku automatycznego hamowania kierowca zachowuje kontrolę nad pojazdem i w każdej chwili może „wyłączyć” hamulec multikolizyjny, na przykład wciskając pedał przyspieszenia. Dezaktywacja hamulca multikolizyjnego nastąpi także w przypadku, gdy kierowca sam zahamuje z pełną siłą, większą niż siła hamowania hamulca multikolizyjnego.

System rozpoznający zmęczenie kierowcy. System ten rejestruje spadek koncentracji kierowcy i ostrzega przez pięć sekund sygnałem akustycznym oraz odpowiednią ikoną na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. Jeżeli w ciągu kolejnych piętnastu minut kierowca nie przerwie jazdy, ostrzeżenie zostanie powtórzone.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze