X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW CrossBlue - światowa premiera w Detroit

2013-01-16
Strona główna -> Volkswagen -> Touareg -> 2 (2010-dziś)

Silnik TDI i elektryczny – efektywne połączenie. W prezentowanym obecnie w Detroit studyjnym aucie elementy MQB zostały połączone w sposób, który z pewnością będzie stosowany w przyszłej generacji SUVów – w tym przypadku jest to przednia i tylna oś MQB, silnik TDI o mocy 140 kW/190 KM z nowej serii EA288 i 6-biegowa przekładnia DSG. Zintegrowano je z takimi podzespołami elektrycznymi jak: litowo-jonowa bateria w tunelu środkowym, przedni silnik elektryczny o mocy 40 kW oraz tylny o mocy 85 kW. O tym, że MQB jest platformą modułową w dosłownym tego słowa znaczeniu świadczy fakt, że Volkswagen zrealizował tę koncepcję napędu już wcześniej, w prezentowanym również w Detroit (jako amerykańska premiera) Cross Coupé – kompaktowym studyjnym SUVie wielkości Tiguana.

Minimalne zużycie paliwa. Dzięki połączeniu wzorcowej oszczędności i wysokiej dynamiki jazdy rozwijający prędkość 127 mph (204 km/h) CrossBlue jest SUVem równie efektywnym, co sportowym. Dzięki nowoczesnym systemom hybrydy plug-in (TDI Clean Diesel + dwa silniki elektryczne + dwusprzęgłowa przekładnia + elektryczny wał Kardana) Volkswagen zakłada dla tego napędzanego na wszystkie koła SUVa zużycia paliwa na poziomie 89 MPG (amerykański standard EPA zaadaptowany dla samochodów hybrydowych, z pełnym wykorzystaniem pojemności baterii, w mieszanym cyklu highway i city); przy napędzie tylko silnikiem wysokoprężnym zasięg wynosi 35 MPG (cykl mieszany higway i city). W cyklu testowym zgodnym z europejską normą ECE R101 dla pojazdów hybrydowych przewidywane zużycie paliwa wynosi 2,1 l/100 km. Zasięgi i wartości zużycia paliwa według norm obowiązujących w USA i Europie nie mogą być ze sobą bezpośrednio porównywane ze względu na zróżnicowane konfiguracje.

Maksymalna dynamika. Mimo wysokiego stopnia efektywności system napędowy CrossBlue o mocy 225 kW charakteryzuje się doskonałą dynamiką: przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje tylko 7,2 sekundy (0 – 100 km/h: 7,5 sek.). Silnik TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 1750 obr./min. Mocne są także silniki elektryczne, ponieważ napędy elektryczne generują natychmiast – szybciej niż jakikolwiek silnik spalinowy – swój maksymalny moment obrotowy. W CrossBlue jest to przedni silnik o momencie obrotowym 180 Nm i tylny o momencie obrotowym 270 Nm. Przy boostowaniu – pełnym wykorzystaniu mocy wszystkich silników – układ napędowy ma do dyspozycji łączny moment obrotowy wynoszący nawet 700 Nm.

Kiedy to tylko możliwe – zerowa emisja. CrossBlue dysponuje różnymi trybami pracy. Standardowo pojazd jest uruchamiany w klasycznym trybie hybrydowym – systemy napędowe są automatycznie optymalnie wykorzystywane, przy czym silniki elektryczne napędzają samochód tak często, jak to tylko możliwe. Po wciśnięciu przycisku z prawej strony dźwigni zmiany przełożenia kierowca może wybrać tryb Eco lub Sport. W trybie Eco parametry takie, jak charakterystyka przyspieszenia lub klimatyzacja, zostają tak ustawione, aby zużywane było mniej paliwa lub prądu. W trybie Sport (wybieranym tym samym przyciskiem, co tryb Eco) auto wykorzystuje maksymalną moc całego systemu. Ponadto można wybrać tryb Offroad (stały napęd na wszystkie koła), tryb ładowania i tryb elektryczny.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze