X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW CrossBlue - światowa premiera w Detroit

2013-01-16
Strona główna -> Volkswagen -> Touareg -> 2 (2010-dziś)

Stylistyka zewnętrzna – Volkswagen dla Ameryki. Wielkość. Pokryty lakierem w kolorze CrossBlue Glasflake Volkswagen ma 4987 mm długości, 2015 mm szerokości i 1733 mm wysokości. Z dużym rozstawem kół (z przodu 1686 mm, z tyłu 1696 mm) i nowymi, 21-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich (opony: 285/45) oraz wyraźnie wysuniętymi na zewnątrz nadkolami CrossBlue pewnie stoi na drodze. Duży rozstaw kół, dynamiczne proporcje oraz długa i szeroka maska, a także duże koła podkreślają bardzo męski wygląd nowego CrossBlue.

Sylwetka. Kontrast dla lakieru nadwozia tworzą aplikacje w kolorze stali nierdzewnej w dolnej części karoserii, wokół całego samochodu. CrossBlue, zaprojektowany przez zespół stylistów nadwozia pod kierownictwem Marca Lichte, posiada charakterystyczną, długą maskę z otworami wlotów powietrza chłodzącego silnik, równie długą linię dachu i wyjątkowo krótki zwis przedni. Linia sylwetki nadwozia wznosi się lekko ku tyłowi. To optyczne wrażenie wzmacnia linia załamująca światło, przebiegająca od przednich reflektorów do tylnych świateł. Do linii tej, wypracowanej z typową dla Volkswagena precyzją, przylegają boczne szyby z masywnymi ramami z aluminium.

SUV jako awaryjny agregat prądotwórczy. Z tyłu CrossBlue, po stronie pasażera, znajduje się króciec zbiornika oleju napędowego i SCR, po stronie kierowcy wbudowane są dwa gniazda. Pierwsze służy do ładowania baterii litowo-jonowej, do drugiego mogą być podłączone, na przykład na kampingu, urządzenia elektryczne takie jak lodówka czy oświetlenie. CrossBlue spełnia w tym przypadku rolę awaryjnego źródła zasilania.

Przód z trójwymiarowymi reflektorami. Ważnym elementem DNA designu Volkswagena jest dominacja poziomych linii w przedniej i tylnej części nadwozia. Ta cecha charakterystyczna została w CrossBlue zmodyfikowana. Na przykład z przodu, za którego wygląd odpowiedzialny był designer Andreu Solar, osłona chłodnicy z dwoma masywnymi aluminiowymi listwami i logo VW rozciąga się, jako trójwymiarowy element, aż do reflektorów. Aluminiowe aplikacje nadają nowy, trójwymiarowy charakter podwójnym diodowym reflektorom i całej przedniej części nadwozia. Górna aluminiowa listwa otacza podwójne reflektory, dolna stanowi optyczne przedłużenie osłony chłodnicy. Dzięki temu CrossBlue sprawia wrażenie jeszcze szerszego i atletycznego.

Styliści Volkswagena tworzą nawet najmniejsze detale z najwyższą starannością. Przykładem mogą być wloty powietrza w zderzaku. Są one osłonięte poziomymi, czarnymi elementami o strukturze plastra miodu. Zderzak zakończony jest od dołu osłoną podwozia o wyglądzie stali nierdzewnej.

Tył nadwozia ozdobiony aluminium. Analogicznie do przodu, styliści ozdobili aluminiowymi elementami także trójwymiarowe diodowe światła tylne. Mają one formę stylizowanych liter „E” otwartych w kierunku środka nadwozia. W wewnętrznej części kontur tych dwóch „E” (z prawej strony jako odbicie lustrzane) jest uszlachetniony aluminiowymi elementami i dwoma pasami w kolorze nadwozia. Charakterystyczne końcówki rur wydechowych, wbudowane w sięgającą pod nadwozie osłonę, utrzymane są w stylistyce stali nierdzewnej. W związku z faktem, że silnik Clean Diesel studyjnego CrossBlue wyposażony w katalizator SCR nie emituje sadzy, końcówki układu wydechowego na stałe zachowają połysk.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze