X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Jetta Hybrid, Highline, dane techniczne, zasięg

2013-05-22
Strona główna -> Volkswagen -> Jetta -> 6 (2011-dziś)

Najnowocześniejsza technologia baterii. Energię do napędu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został za tylną kanapą i nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Bateria o masie 35,8 kg składa się z 60 pojedynczych ogniw o pojemności 5 Ah, napięcie maksymalne wynosi 220 V, a energia zmagazynowana w zestawie baterii wynosi 1,1 kWh. Nieustanna zmiana trybu ładowania i rozładowania w napędzie hybrydowym wymaga bardzo skutecznego chłodzenia baterii, które w tym przypadku zapewnione jest przez wentylator umieszczony bezpośrednio przy akumulatorach. Bateria musi być ponadto wyposażona we własny system sterowania przejmujący funkcję bezpieczeństwa, diagnozy i monitoringu oraz sterujący gospodarką cieplną. Odpowiednia do potrzeb wydajność wentylatora (między innymi w zależności od temperatury zewnętrznej i poboru mocy) umożliwia pracę baterii w optymalnym zakresie temperatur. W stanie spoczynku lub przy ewentualnej kolizji specjalne systemy zabezpieczające odłączają baterie.

Szybka przekładnia dwusprzęgłowa DSG. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiedzialna jest automatyczna, działająca szybko i efektywnie 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, która zrewolucjonizowała w Europie rynek automatycznych skrzyń biegów. Wyjątkowym rozwiązaniem jest tutaj połączenie napędu hybrydowego i DSG, czyli przyjemności jazdy i minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko. 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa waży 74 kg i ma kompaktowe wymiary. Warto zauważyć, że dzięki zastosowaniu lekkich podzespołów masa Jetty Hybrid, mimo zainstalowanych baterii, zwiększyła się tylko o ok. 100 kg. Z dodatkowymi rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo nowa Jetta Hybrid waży poniżej 1500 kg.

Ekologiczny napęd silnikiem elektrycznym. Jeżeli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczająco naładowany, może ona przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (do 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. W obu przypadkach sprzęgło rozłącza silnik TSI od układu napędowego, obniżając w ten sposób zużycie energii i zwiększając zasięg jazdy na silniku elektrycznym. Elektryczny tryb jazdy pozwala uzyskać jedną trzecią możliwej oszczędności w modelu Jetta Hybrid.

Ładowanie baterii poprzez rekuperację. Podczas hamowania Jetta Hybrid przechodzi w tryb rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Sposób działania jest następujący: gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, sprzęgło odłącza silnik od układu napędowego pozwalając na swobodne toczenie się samochodu i redukując straty energii wynikające z hamowania silnikiem. Gdy kierowca wciśnie pedał hamulca, silnik elektryczny zaczyna pracować jak alternator, wytwarzając większy prąd ładowania, który magazynowany jest w akumulatorach. Energia ta jest wykorzystywana do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej samochodu, podczas jazdy silnikiem elektrycznym. Rekuperacja zapewnia jedną trzecią możliwej oszczędności w zużyciu paliwa.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze