X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volkswagen Golf GTE - dane techniczne

2014-02-24
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Motoryzacyjna rewolucja nazywa się MQB. Golfem GTE Volkswagen zamyka koło, które obejmuje wszystkie liczące się obecnie systemy napędowe. Volkswagen poszedł tą drogą, aby wykorzystać potencjał wszystkich rodzajów napędu i w ten sposób – w zależności od indywidualnych wymagań – móc zaoferować każdemu klientowi idealnie dopasowanego do jego potrzeb Golfa. Taka różnorodność oferty – Golf TSI (wraz z GTI), Golf TDI (z GTD), Golf TGI, e-Golf i Golf GTE – stała się możliwa dzięki modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, zwanej w skrócie MQB. Ta technologia modułowa, wprowadzona w 2012 roku wraz z aktualną generacją Golfa jest motoryzacyjną rewolucją. Inżynierowie Volkswagena stworzyli tym systemem podstawy techniczne, pozwalające połączyć wolumenowy model, jakim jest Golf, ze wszystkimi rodzajami napędu. Dlatego w niemieckich zakładach Volkswagena w Wolfsburgu będą powstawały w przyszłości, zderzak w zderzak, wersje Golfów z napędami benzynowymi, wysokoprężnymi, na gaz ziemny, elektrycznymi i hybrydowymi. Gdy tylko rozwój techniczny na to pozwoli, pewnego dnia do tego aktualnie najnowocześniejszego spektrum napędów na świecie, dołączy także pierwszy Golf z ogniwem wodorowym.

System hybrydowy plug-in Golfa GTE. Komponenty napędowe. Jak wspomniano, nowy Golf GTE jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW/150 KM (1.4 TSI) oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Połączona moc obu silników wynosi 150 kW/204 KM. Silnik elektryczny zasilany jest energią z wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą, której pojemność wynosi 8,8 kWh. Bateria jest ładowana przy użyciu gniazda ukrytego za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy i waży 120 kg (cały Golf GTE waży 1.524 kg). Jako przekładnię Volkswagen zastosował zmodyfikowaną specjalnie do napędu hybrydowego automatyczną, 6-biegową skrzynię DSG z potrójnym sprzęgłem. Silnik elektryczny został wbudowany w korpus przekładni. Kolejne komponenty napędu hybrydowego to między innymi układ elektroniki mocy (zmienia prąd stały baterii w prąd zmienny dla silnika elektrycznego) i moduł ładowania. Elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniają optymalne wykorzystanie energii i działanie hamulców i klimatyzacji także wtedy, gdy Golf jest napędzany tylko przez silnik elektryczny.

Samochód elektryczny po wciśnięciu przycisku. Golf GTE może jeździć w różnych trybach, które kierowca wybiera w sposób intuicyjny. Po wciśnięciu przycisku „E”, napęd przechodzi w tryb elektryczny i Golf GTE staje się samochodem zero-emisyjnym. GTE może poruszać się wtedy z prędkością do 130 km/h, a maksymalny zasięg wynosi 50 km (przy w pełni naładowanej baterii, w zależności od temperatury zewnętrznej i stylu jazdy). Przyciskiem „GTE” kierowca przechodzi w tryb GTE i może w pełni wykorzystywać wybitnie sportowe cechy nowego Golfa.

Stylistyka i wyposażenie Golfa GTE. Harmonijne połączenie techniki i stylistyki. W Golfie GTE zastosowano ekologiczny i jednocześnie sportowy system hybrydy plug-in. Jest on połączony z układem jezdnym, który oferuje sportowe i jednocześnie komfortowe zachowanie. Ten dynamiczny pakiet technologii wbudowany został w samochód, który zachwyca stylistyką i intuicyjną obsługą.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze