X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Sprzedaż Audi w pierwszym półroczu 2012

2012-07-10
Strona główna -> Audi -> Q3

Doskonałe wyniki notuje Audi także w Polsce. Sprzedaż w stosunku do maja wzrosła o 8,13%, a porównując pierwsze półrocze roku 2011 i 2012, przyrost sprzedaży marki z czterema pierścieniami wyniósł aż 31,71%. Audi z wynikiem 479 zarejestrowanych w czerwcu przez klientów samochodów zajęło pierwsze miejsce wśród pojazdów segmentu premium.

W USA, Audi of America zanotowało we wszystkich sześciu miesiącach najlepsze dotąd wyniki sprzedaży. Łączna sprzedaż wzrosła o 16,5 procent i wyniosła 65 158 egzemplarzy, przy czym największym powodzeniem cieszyło się tu obok Audi A6, również Audi Q5 i szczególnie popularne wśród amerykańskich klientów Audi A7 Sportback. W pierwszej połowie 2012 roku, w USA sprzedano 4 249 egzemplarzy tego luksusowego Coupé, a sprzedaż Audi Q5 dla którego USA są drugim co do wielkości rynkiem zbytu, ponownie wzrosła – o 21,6 procent i wyniosła 13 544 egzemplarzy. Ponadto wzrost sprzedaży wszystkich modeli utrzymujący się w Kanadzie (+14,0%, 10 054 sprzedanych aut) i w Meksyku (+6,0%, 3 862 sprzedanych aut) wzmocnił w pierwszym półroczu wysoką dynamikę Audi w Ameryce Północnej.

W Chinach, gdzie zanotowano zwiększenie sprzedaży o 37,8% (193 871 sprzedanych aut), najlepiej sprzedawały się modele produkowane w tamtejszych zakładach Audi. Sprzedaż wydłużonej wersji modelu A4 wzrosła w stosunku do porównywalnego okresu w 2011 r. o 42,9 procent, a sprzedaż modelu Q5 – nawet o 86,7 procent. Mimo zmiany modelowej, jaka miała miejsce w kwietniu, sprzedaż Audi A6 L wyraźnie wzrosła, o dwucyfrową wartość i z 63 160 samochodami oddanymi do rąk klientów, Audi potwierdziło swą pozycję bezkonkurencyjnego lidera. Także dzięki pozytywnym trendom na innych lokalnych rynkach, Daleki Wschód był dla Audi, w pierwszym półroczu 2012, ponownie najszybciej rosnącym rynkiem zbytu. Wzrost zanotowano: w Japonii (+18,6%, 11 961 sprzedanych aut), w Korei Południowej (+50,2%, 7 196 sprzedanych aut) oraz w Indiach. Na rynku indyjskim porównanie z wynikami zanotowanymi w pierwszej połowie 2011 r. pokazuje wzrost sprzedaży o 42,8 procent. Sprzedano tu 4 000 luksusowych modeli – przede wszystkim dzięki nowemu Audi A6 i nowej generacji modelu A4. Ponadto do wzrostu sprzedaży o 76,0 procent przyczyniło się w czerwcu Audi Q3, wprowadzone w tym właśnie miesiącu na indyjski rynek.

Najnowszy SUV ze znakiem czterech pierścieni, w ciągu minionych tygodni pojawił się na innych ważnych wschodzących rynkach, np. w Japonii, Brazylii i w RPA. Premiera Audi Q3 w Chinach odbędzie się w lipcu. Rupert Stadler: „Popyt na auta SUV na całym świecie nie zmniejsza się. Ich udział w światowym rynku aut luksusowych będzie nadal wzrastał w przyszłych latach. To dobra prognoza dla naszej serii Q, którą uzupełnimy w przyszłości o nowe modele.“

 

źródło: Audi

« < 1 2 > »

Komentarze