X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Silniki przyszłości Audi

2012-11-12
Strona główna -> Audi -> R8

Koncepcja Dual-Mode Hybrid umożliwia korzystanie z różnych trybów napędu. W przedziale prędkości z jakimi poruszamy się w obszarze zabudowanym, tj. od zera do 55 km/h, pojazd jest napędzany wyłącznie przez silnik elektryczny EM2 (tryb jazdy elektrycznej). Potrzebna do jazdy energia pochodzi z akumulatora trakcyjnego. Ponadto istnieje możliwość poruszania się na napędzie szeregowym. W tym przypadku silnik spalinowy i silnik elektryczny (EM 1) wytwarzają energię elektryczną, by akumulator wesprzeć, odciążyć lub zastąpić, jeśli jest wyczerpany.

Najwyższa prędkość pojazdu napędzanego elektrycznie wynosi 130 km/h. Powyżej prędkości ok. 55 km/h, system napędowy umożliwia bezpośrednie podłączenie silnika spalinowego i generatora (EM 1) do układu napędowego. Taki tryb jazdy hybrydowej cechuje się elastycznością, optymalnego pod względem sprawności i efektywności, połączenia obu rodzajów jednostek napędowych. Powyżej prędkości 130 km/h, samochód jest napędzany głównie przez silnik spalinowy. W razie potrzeby, np. by ograniczyć zużycie paliwa lub chwilowo podnieść moc systemową, silnik elektryczny EM 1 może wesprzeć trzycylindrowy silnik TFSI.

Poza wymienionymi trybami wybieranymi przez system zarządzania napędem, zależnie od sytuacji, kierowca może zaprogramować styl jazdy ekonomicznej lub dynamicznej. Ponadto, w przedziale prędkości z jakimi poruszamy się w obszarze zabudowanym, można przy pomocy przycisku EV aktywować jazdę w trybie elektrycznym. Niezależnie od trybu napędu, podczas jazdy kierowca czuje się podobnie jak podczas jazdy samochodem napędzanym akumulatorowo. Nie odczuwa zmian biegów, ani nie zauważa zmian w pracy silnika.

W pojazdach koncepcyjnych stworzonych na bazie Audi A1 e-tron, w których zastosowano koncepcję Dual-Mode Hybrid, moc systemowa wynosi 130 kW (177 KM).
Umożliwia ona przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie poniżej 9 s. Akumulator mogący magazynować energię 13,1 kWh jest zamontowany tak, że jego większa część znajduje się pod tylnym siedzeniem. Umożliwia jazdę w trybie elektrycznym na odcinku ok. 50 km, co sprawia, że średnie zużycie paliwa wynosi ok. 1,5 l na 100 km, a emisja CO2 jest niższa niż 35 g na km.

Technologia hybrydowa Audi. Audi jest jednym z wiodących producentów samochodów klasy premium wykorzystującym w pełni technologię hybrydową. W segmencie B, C i D, producent oferuje pełne hybrydy, Audi Q5 hybrid quattro, Audi A6 hybrid i Audi A8 hybrid, w których zastosowano nowoczesną technikę litowo-jonową. Wszystkie trzy modele stworzono jako hybrydy równoległe. Łączą one w sobie osiągi jednostek sześciocylindrowych z ekonomiką silników czterocylindrowych.

Koncepcja równoległego napędu hybrydowego stworzona przez Audi jest jasna, cechuje się dużą efektywnością i modularną konstrukcją. W tych trzech modelach różni się jedynie tym, że Audi Q5 hybrid quattro posiada napęd na cztery koła, a w obu limuzynach napędzane są jedynie koła przednie. Moc systemowa wynosi łącznie 180 kW (245 KM), a systemowy moment obrotowy – 480 Nm.

Za napęd odpowiedzialny jest silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) oraz silnik elektryczny o mocy do 40 kW i momencie obrotowym 210 Nm. Siły napędowe są tu przenoszone za pomocą znacznie zmodyfikowanej automatycznej przekładni tiptronic z ośmioma biegami, bez konwertera momentu obrotowego. Zastąpiono go napędem elektrycznym w kształcie tarczy, połączonym ze sprzęgłem wielopłytkowym. To sprzęgło łączy i rozłącza silnik elektryczny oraz silnik spalinowy. W każdej sytuacji pracuje precyzyjnie, delikatnie i szybko.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze