X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Kia Optima 2014, dane techniczne

2013-10-10
Strona główna -> Kia -> Optima

Kierowca i pasażerowie na pewno docenią wyższy poziom wyrafinowania nowej Optimy – jeden z obszarów ulepszeń, zamierzonych przez konstruktorów Kia. Aby obniżyć poziom hałasów drogowych zastosowano system dynamicznego tłumienia drgań wsporników tylnego zawieszenia w komplecie z aluminiowymi felgami o wzmocnionej strukturze, osłony wnęk kół natomiast – zastąpiono dźwiękochłonnymi wykładzinami BCF (rodzaj spęczonego włókna). Efektem tych zmian jest obniżenie odczuwalnej głośności hałasów drogowych o rząd 3,3 dB. Dodatkowe wytłumienie hałasów zapewniają ulepszone masy głuszące przegrody centralnej oraz pogrubione wykładziny podłogowe w kabinie modeli napędzanych silnikiem wysokoprężnym.

Zgodnie z firmową filozofią oferowania produktu o doskonałej wartości za dobrą cenę, restylizowana Kia Optima posiada bogate wyposażenie seryjne wzbogacone o nowe elementy opcjonalne, typowe dla pojazdów klasy Premium. Kierowca Optimy z przekładnią automatyczną ma wybór trzech trybów jazdy: domyślny Normal, oszczędnościowy Active ECO oraz Sport, w którym silnik nabiera żywiołowej mocy, a układ kierowniczy ulega „utwardzeniu”. W ramach opcji wyposażenia dodatkowego oferowane są także systemy wspomagające bezpieczną jazdę : wykrywanie obiektów w martwych polach widzenia, monitorowe sytuacji dookoła pojazdu i alarmowanie kierowcę o zagrożeniach przy niezamierzonym zmianie pasa ruchu oraz ostrzeganie sygnałem akustycznym o zbliżających się pojazdach w zakresie kątowym 90 stopni po obu stronach samochodu (aktywowany na biegu wstecznym).

Oferta dla klientów europejskich obejmuje dwie jednostki napędowe, stosowane już w modelach poprzednich – benzynową 2.0 o mocy 165 KM i wysokoprężną 1.7 o mocy 136 KM. Wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), 1,7-litrowa wersja popularnego diesla ‘U2’ wytwarza moc 136 KM i moment 325 Nm (począwszy od 2000 obr/min), zapewniając dynamikę jazdy i najlepsze w swej klasie pojemnościowej osiągi (80 KM z litra pojemności skokowej).
Jednostka benzynowa o pojemności 2,0 litrów typu ‘Nu’ wykonana jest z lekkiego stopu i wytwarza moc 165 KM oraz moment 196 Nm przy 4800 obr/min i konkurencyjnym zużyciu paliwa na poziomie 7,0 l/100 km. Paliwowej oszczędności sprzyjają takie rozwiązania jak dwustopniowy układ dolotowy o zmiennej długości przewodów ssących, elektronicznie sterowana przepustnica, odsadzenie wykorbień wału korbowego oraz system zmiennych faz rozrządu CVVL. Na rynkach europejskich zarówno silnik benzynowy jak i Diesla dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną. Obie skrzynie zapewniają wysoką kulturę pracy zespołu napędowego podczas jazdy z większymi prędkościami autostradowymi, przy ograniczonym zużyciu paliwa.

Tak jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, nowa Optima objęta jest unikalną 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją producenta, w pełni przenoszalną na kolejnych właścicieli samochodu.

Dostawy Optimy na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabryki Hwa-Sung. Dealerzy w całej Polsce już przyjmują zamówienia a pierwsze egzemplarzy trafią do klientów w kwietniu 2014 roku.

 

źródło: Kia Motors

« < 1 2 > »

Komentarze