X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Premiera w Genewie: Opel Astra 1.6 CDTI — tylko 3,7 l ON na 100 km

2014-02-05
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

Jednostka rozwija imponujące 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego — o 7 procent więcej niż jej 130‑konny poprzednik o pojemności 1.7 l. Jednocześnie obniżono zużycie paliwa i emisję CO2. W tej odmianie silnik zużywa średnio wzorcowe 3,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów zgodnie z procedurą testu NEDC, emitując zaledwie 104 gramy CO2 na kilometr — o 8 procent mniej w porównaniu z silnikiem 1.7 l. Nie zaskakuje zatem fakt, że w Niemczech Astra 1.6 CDTI uzyskała najwyższą ocenę efektywności energetycznej A+. Oszczędnemu spalaniu towarzyszą znakomite osiągi i wysoki moment obrotowy już przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Turbodoładowana Astra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s (sedan: 10,1 s), a elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 9,2 s (sedan: 9,1 s; Sports Tourer: 9,9 s). Prędkość maksymalna samochodu to 200 km/h, a w przypadku sedana — nawet 205 km/h.

Astra hatchback 1.6 CDTI 100 kW/136 KM z systemem Start/Stop i sześciobiegową przekładnią manualną jest dostępna w Polsce w cenie katalogowej od 84 500 zł; ceny wersji sedan i Sports Tourer zaczynają się odpowiednio od 87 400 zł i 88 400 zł.

CO2 tylko 97 g/km: premiera Astry 1.6 CDTI 81 kW/110 KM w Genewie. Wraz z wprowadzeniem nowego silnika 1.6 CDTI, jeszcze bardziej spadnie apetyt na paliwo Astry hatchback, sedan i Sports Tourer. W Genewie Opel po raz pierwszy zaprezentuje swojego turbodiesla najnowszej generacji w wersji o mocy 81 kW/110 KM. Mimo 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (7 procent więcej w porównaniu z poprzednikiem, 1.7 l, o identycznej mocy), którego znaczna część jest dostępna już w niskim zakresie obrotów, spalanie mierzone zgodnie z procedurą testu NEDC, udało się zmniejszyć do 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji CO2 poniżej progu 100 g/km. Bestseller klasy kompaktowej z tym silnikiem uwalnia do atmosfery CO2 w ilości zaledwie 97 g/km.

Dzięki tym wszystkim zaletom 110‑konna wersja ultranowoczesnego „szepczącego diesla” będzie silnikiem ekonomicznym, ale z całą pewnością nie ospałym. Ekologii, wysokiej kulturze pracy i niskiemu poziomowi hałasu towarzyszy solidny zapas mocy. Astra hatchback, sedan i Sports Tourer z takim turbodieslem nowej generacji przyspieszają od 0 do 100 km/h w 12 sekund i rozwijają prędkość maksymalną 186 km/h.

Doskonałe dopasowanie:ulepszona sześciobiegowa przekładnia manualna z bardziej efektywnym mechanizmem, zapewniająca wyższy komfort jazdy. Nowy silnik 1.6 CDTI w Astrze współpracuje z ulepszoną sześciobiegową przekładnią manualną. Firma Opel przeznaczyła ponad 50 milionów euro na optymalizację skrzyń 5- i 6‑biegowych, dzięki czemu gwarantują one najwyższy komfort zmiany przełożeń. Liczne udoskonalenia elementów przekładni i mechanizmu zmiany biegów, a także integracji całego podzespołu z pojazdem przyniosły zauważalną poprawę komfortu. Zmiana biegu w skrzyni o obniżonym tarciu wymaga minimalnego wysiłku, dzięki czemu przekładnia w Astrze 1.6 CDTI działa szybciej, precyzyjniej, a przede wszystkim bardziej płynnie.

 

źródło: General Motors

« < 1 2 > »

Komentarze