X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Początek nowej ery VW

2012-05-16
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 6 (2008-2012)

Aktywny do 4000 obr./min i 100 Nm. System ACT jest aktywny przy prędkościach obrotowych między 1250 a 4000 obr./min i momencie obrotowym między 25 a ok. 100 Nm. To szeroki zakres, który w znormalizowanym cyklu jazdy obejmuje około 70 procent wszystkich przejechanych kilometrów. Gdy kierowca mocniej wciśnie pedał gazu, drugi i trzeci cylinder zostają w sposób niezauważalny dołączone do pozostałych. Wysoka efektywność nie wyklucza przy tym spokojnej pracy. Także z dwoma cylindrami doskonale wyważony silnik 1.4 TSI pracuje tak samo cicho i bez wibracji, jak z czterema aktywnymi komorami spalania. Wszystkie mechaniczne procesy przełączania przebiegają w ciągu połowy obrotu wałka rozrządu, czyli zależnie od prędkości obrotowej trwają od 13 do 36 milisekund. Dzięki czujnikowi położenia pedału gazu oraz inteligentnemu oprogramowaniu system rozpoznaje nieregularne profile jazdy, na przykład na rondzie lub podczas sportowej jazdy. W takich przypadkach cylindry nie są wyłączane.

Komponenty ACT ważą tylko 3 kilogramy. Wszystkie komponenty systemu aktywnego zarządzania pracą cylindrów ważą razem zaledwie 3 kilogramy. Elementy czynne, wałki rozrządu i ich ramy łożyskowe są wbudowane w pokrywę głowicy cylindrów. Dwa łożyska toczne zmniejszają tarcie wałów. Warto wiedzieć, że funkcja odłączania cylindrów w dzisiejszej formie jest możliwa do zrealizowania tylko w silnikach TSI – z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. W silnikach z wtryskiem do rury dolotowej pojawiłyby się komplikacje przy zmianie gazu, spalaniu i oczyszczaniu spalin.

Wersja EcoFuel z zasięgiem 1300 km
Nowoczesny silnik na gaz ziemny także dla aut kompaktowych. Wariant o pojemności 1,4 litra i mocy 90 kW/122 KM stanowi także podstawę dla biwalentnej wersji na gaz ziemny, zwanej tradycyjnie w Volkswagenie EcoFuel. Silnik ma w tym przypadku moc 81 kW/110 KM. Przewidziany jest – jak w Golfie – 50-litrowy zbiornik benzyny i 2 podpodłogowe zbiorniki gazu. Pozwalają one przedłużyć zasięg na jednym tankowaniu o 420 km do 1300 km, i to bez żadnego negatywnego wpływu na pojemność bagażnika czy ilość miejsca w kabinie pasażerskiej.

Optymalny dla portfela i środowiska. Napęd na gaz ziemny jest idealnym połączeniem niskich kosztów paliwa, niewielkich emisji spalin i dynamicznego zachowania się podczas jazdy. A fakt, że do jego napędu może być wykorzystywany biogaz - jedno z najbardziej ekologicznych i już dostępnych paliw, jest dodatkową korzyścią.

Niewielkie modyfikacje. Zawory i gniazda zaworów wersji EcoFuel zostały wzmocnione, by sprostać większym obciążeniom powstającym przy spalaniu gazu ziemnego. Z tego samego powodu stosowane są świece zapłonowe bardziej odporne na zużycie oraz powłoka PVD (Phisical Vapour Deposition) pierwszego pierścienia uszczelniającego tłoka. Modyfikacje związane z napędem CNG (Compressed Natural Gas) umożliwiają spalanie w silniku EA211 także bioetanolu (E85) i czystego etanolu (E100). Zatem w przyszłości rynek szwedzki i brazylijski będzie miał do dyspozycji przystosowany do tamtejszego paliwa wariant EA211.

Nowe silniki wysokoprężne serii EA288 - zestawienie
Pojemność skokowa od 1,6 do 2,0 litrów. Nowe silniki TDI generacji EA288 będą oferowane w wariantach pojemności 1,6 i 2,0 litrów. Te dynamiczne czterocylindrowe jednostki rozwijają moc między 66 kW/90 KM a 140 kW/190 KM. Maksymalny, wysoki moment obrotowy wynosi we wszystkich wariantach od 250 do 380 Nm.

Oszczędniejsze, mocniejsze i tańsze. Volkswagen AG wprowadzając rodzinę EA288 podniósł swoją udoskonalaną przez lata technologię TDI na nowy poziom pod względem ekologii. W porównaniu z poprzednią serią EA189 silniki te emitują do 7 g/km mniej CO2. Całkowita emisja w wariancie zgodnym z normą Euro6 jest nawet o 45 procent mniejsza. Niektóre z silników zwiększyły swoją moc o 12 procent, w określonych wersjach układu napędowego moc jest większa nawet o 26 procent.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze