X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Pierwsze spojrzenie na nową Hondę Civic Tourer

2013-08-12
Strona główna -> Honda -> Civic -> 9 (2012-dziś)

Civic Tourer korzysta z tego samego co Civic 5D, unikalnego projektu podwozia z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, który znajduje się pod przednimi fotelami, uwalniając ogromną przestrzeń wewnątrz samochodu i pozwalając na zastosowanie układu siedzeń w typowej dla Hondy konfiguracji Magic Seats.


Civic Tourer oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz nie tyko w swojej klasie, ale i w segmencie D. Przestrzeń ładunkowa mieści 2 pełnowymiarowe rowery górskie lub 3 duże walizki Samsonite pod kryjącą je przed wzrokiem przechodniów roletą bagażnika. 624 litry* pojemności bagażnika (do tylnych siedzeń, do poziomu okien). 1668 litrów* pojemności bagażnika (złożone tylne siedzenia, do poziomu dachu). Przewidziano też mały schowek na roletę bagażnika, którą można wyjąć i schować, gdy nie jest potrzebna.


Ponadto, wygospodarowano dodatkową przestrzeń pod podłogą bagażnika, umożliwiając przewożenie w nim wysokich przedmiotów. Dodatkowe ułatwienie stanowi obniżenie krawędzi załadunku o 137mm* w porównaniu do Civica 5D, dzięki czemu umiejscowienie cięższych przedmiotów w przedziale bagażowym wymaga mniejszego wysiłku. Unikalny, stworzony przez Hondę system siedzeń Magic Seats zwiększa przestrzeń w aucie, umożliwiając wybór jednej z wielu konfiguracji siedzeń. Złożenia tylnej kanapy można dokonać jednym prostym ruchem ręki, a podłoga bagażnika nowego modelu została podniesiona w stosunku wersji 5-drzwiowej, aby stworzyć całkowicie płaską powierzchnię ładunkową. Tylne siedziska mogą być składane do pozycji pionowej, pozwalając na przewożenie wysokich przedmiotów. Podział kanapy w proporcji 60:40 pozwala na jeszcze więcej wariantów przewozu zarówno pasażerów, jak i dużego bagażu oraz zapewnia alternatywny otwór załadunkowy, jeżeli dostęp przez drzwi bagażnika jest ograniczony.


Na drodze: zaawansowane i efektywne rozwiązania techniczne. Civic Tourer będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology współpracującym z manualną skrzynią biegów oraz z jednostką benzynową 1,8 i-VTEC dostępną z przekładnią manualną lub automatyczną.


1,6 i-DTEC. Wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC po raz pierwszy został zastosowany do napędu Civica 5D, a następnie trafił pod maskę nowej generacji modelu CR-V. Jest to pierwszy silnik Hondy z serii Earth Dreams Technology, jaki wprowadzono na rynek europejski.


Ideą przewodnią serii Earth Dreams Technology jest uzyskanie równowagi między niskim zużyciem paliwa i wysokimi osiągami samochodu, czego świetnym przykładem jest właśnie Civic Tourer.
Silnik 1,6 i-DTEC otrzymał aluminiową głowicę, co w połączeniu z aluminiowym otwartym blokiem cylindrów daje obecnie najlżejszy silnik w swojej klasie. W jednostce tej ograniczono straty tarcia do poziomu silników benzynowych. Wszystkie ruchome części starannie zoptymalizowano, starając się ograniczyć tarcie towarzyszące ich pracy, co znacząco przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa, nie pozbawiając kierowcy radości z jazdy. Silnik 1,6 i-DTEC zaprojektowano pod kątem wymogów rynków europejskich. Będzie on produkowany w zakładach Honda’s UK Manufacturing (w tej samej fabryce, z której wyjedzie gotowy Civic Tourer).

« < 1 2 3 > »

Komentarze