X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake dane techniczne

2012-06-30
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLS -> C218 (2011-dziś)

Styl i praktyczność: czterodrzwiowe nadwozie Shooting Brake
Nowy CLS Shooting Brake mierzy 4956 mm długości, 1881 mm szerokości i 1413 mm wysokości, a jego przestrzeń ładunkowa - mimo płaskiej, sportowej linii nadwozia - mieści od 590 do 1550 l bagażu. Korzystanie z bagażnika ułatwiają składane tylne fotele oraz automatycznie otwierana tylna klapa, oferowana seryjnie. Standardowo montowane jest również tylne zawieszenie pneumatyczne, zapewniające optymalną przyczepność bez względu na obciążenie. W tylnym rzędzie może podróżować do trzech pasażerów; dwaj skrajni mają do dyspozycji indywidualne fotele. Trzy zagłówki w nieznacznym stopniu wpływają na widoczność do tyłu, a ich pozycja może zostać obniżona przez kierowcę za naciśnięciem przycisku. Lista opcji obejmuje hak holowniczy.

Lekka konstrukcja i aerodynamika: w służbie efektywności
Inteligentna, lekka konstrukcja odegrała decydującą rolę w osiągnięciu niewielkiej masy własnej i wysokiej wytrzymałości CLS Shooting Brake. Model posiada wykonane z aluminium, pozbawione ram okiennych drzwi - o 24 kg lżejsze od konwencjonalnych, stalowych. Tylną klapę, maskę, przednie błotniki, liczne wzmocnienia oraz elementy zawieszenia również wykonano z aluminium.
Istotny wpływ na wydajność nowego modelu ma znakomita aerodynamika. Współczynnik oporu powietrza wersji Shooting Brake wynosi 0,29 (powierzchnia czołowa - 2,30 m2).

Układ napędowy: moc i wydajność
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake dostępny jest z jednym z czterech silników (dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne). Każdy z nich współpracuje z funkcją ECO start/stop oraz automatyczną przekładnią 7G-TRONIC PLUS. Dodatkowo, dwie jednostki oferowane są z napędem na wszystkie koła: CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY oraz CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY.

Podstawowy wariant CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY z czterocylindrowym turbodieslem generuje moc 150 kW (204 KM) i zużywa średnio 5,3 l/100 km. Mocniejsze wersje zasilane są jednostkami sześciocylindrowymi. Wysokoprężna pod maską CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY osiąga 195 kW (265 KM), a benzynowa w CLS 350 BlueEFFICIENCY - 225 kW (306 KM). Topowa odmiana CLS 500 BlueEFFICIENCY z podwójnie doładowanym silnikiem V8 dysponuje mocą 300 kW (408 KM).

Jeszcze lepszą wydajność zapewnia także elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy EPS (Electric Power Steering). To radykalny krok w kierunku zacieśnienia relacji pomiędzy kierowcą, samochodem i drogą. Poza wrodzoną precyzją, EPS wpływa również na niższe zużycie paliwa oraz współpracuje z systemem Active Park Assist. CLS Shooting Brake jest w stanie nie tylko wykryć wolne miejsce parkingowe, ale i automatycznie zaparkować.

Kolejna światowa innowacja: przednie reflektory LED
CLS to pierwszy na świecie samochód osobowy oferowany opcjonalnie z dynamicznymi reflektorami przednimi w pełni opartymi na diodach LED. Wyposażenie to padło wyborem około 95 procent klientów, a teraz będzie dostępne w wersji Shooting Brake. Główne lampy, zaopatrzone w 71 diod LED, wyglądają olśniewająco i podkreślają unikalną ekspresję modelu. Po raz pierwszy specjaliści z Mercedes-Benz zastosowali diody LED w kombinacji z innowacyjnym asystentem adaptacyjnych świateł drogowych, zapewniającym wyższy poziom bezpieczeństwa jazdy nocą.

« < 1 2 3 > »

Komentarze