X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 2008

2013-03-02
Strona główna -> Peugeot -> 2008

Nowy miejski crossover wyróżnia się również wydatnym profilem nadkoli i wyrazistą linią boczną, które czynią jego sylwetkę bardziej masywną. Duże powierzchnie przeszklone i panoramiczny dach „zdradzają” wyjątkowo przestronne wnętrze, które pozostaje otwarte na świat. Tylna część nadwozia również stanowi połączenie siły i dynamiki. Pojemny bagażnik z wygodnym niskim progiem załadunku otacza od góry mocno wyprofilowana linia dachu, wyraźnie nawiązująca do stylistyki modelu RCZ. Granice szerokiego otworu ładunkowego wytyczają masywne klosze lamp, mieszczące po trzy świetliste pazury, które od spodu podświetlono diodami, sprawiającymi wrażenie unoszących się w powietrzu.

Nowa jakość jazdy w segmencie crossoverów. Już na pierwszy rzut oka wnętrze modelu 2008 tchnie nowoczesnością. Wyświetlacz systemu Grip Control oraz umieszczona w konsoli środkowej dźwignia hamulca postojowego w stylu lotniczym, nowa tapicerka Brundy z brązowymi wstawkami… wszystko to sprawia, że kierowca natychmiast odnajduje się w eleganckim wnętrzu 2008. Górną część tablicy rozdzielczej pokryto atłasowym materiałem, a chromowane ozdobne elementy kratek wentylacyjnych, dźwigni hamulca postojowego, dolnej części kierownicy, gałki zmiany biegów oraz ramek ekranu dotykowego dodatkowo ożywiają kabinę.


W wyższych poziomach wyposażenia dostępne są dwie wersje konsoli środkowej. Pierwsza wyróżnia się intensywnym, głębokim kolorem lakieru z nakrapianym matowo-metalizowanym wzorem, a druga – siecią drobnych, zanikających linii, które powstają w procesie precyzyjnego grawerowania laserowego. Wzór ten pojawia się również na tapicerce deski tablicy rozdzielczej i wewnętrznych listwach drzwi.


Kabina, podobnie jak zewnętrzna część nadwozia, została dopracowana w szczegółach również pod względem oświetlenia. Niepowtarzalny klimat wnętrza buduje wysoko umieszczony zespół zegarów, które w bogatszych wersjach ozdobione są niebieskim podświetleniem diodowym. W pozostałych odmianach króluje tam chrom. Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną zasłoną zapewnia znakomite doświetlenie wnętrza. Po włączeniu świateł, w kabinie automatycznie uruchamia się diodowe, niebieskie podświetlenie o łagodnej barwie. Także w wersjach ze stalowym dachem kabina jest elegancko podświetlona, a dodatkowym elementem dekoracyjnym są ozdobne laserowe motywy. W nocy podsufitkę oświetlają dyskretne, białe lampki diodowe.

Za sprawą międzynarodowego sukcesu modelu 3008, Peugeot zyskał ogromną wiedzę na temat budowy pojazdów typu crossover, którą zdecydował się połączyć ze swym bogatym doświadczeniem w zakresie układów jezdnych. Dzięki temu model 2008 może się w swoim segmencie pochwalić wzorcową charakterystyką prowadzenia, będąc pierwszym crossoverem, który posiada właściwości jezdne typowe dla hatchbacków. Dzięki wysokiej pozycji kierowca ma zapewnioną lepszą widoczność. Precyzyjny układ kierowniczy sprawia z kolei, że pojazd prowadzi się pewnie i przewidywalnie.
Układ zawieszenia i koła dostosowano do niewielkiej masy pojazdu wynoszącej zaledwie1 045 kg. Skalibrowano nastawy układu zawieszenia przedniej osi z kolumnami typu pseudo-McPherson, tylnych kół z odkształcalną poprzecznicą, sprężynami i amortyzatorami oraz ustawienia wspomagania układu kierowniczego. Dzięki temu model 2008 oferuje bardzo wysoki komfort, stabilność i dynamikę jazdy. Kierowca nie musi się zatem obawiać o dyskomfort pasażerów, nawet podczas wyjątkowo dynamicznej jazdy po krętej drodze.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze