X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Odmłodzona Toyota Avensis

2012-02-21
Strona główna -> Toyota -> Avensis -> 3 (2009-dziś)

Prowadzenie
Wśród najważniejszych zmian technicznych jest szereg innowacji zastosowanych w konstrukcji samochodu, które zmierzają do jego lepszego i bardziej pewnego prowadzenia. Pierwszym z zastosowanych zabiegów było wprowadzenie 28 nowych spawów w tylnej części nadwozia, co wyraźnie zwiększyło jego sztywność, szczególnie w wersji Wagon. Ponadto w zawieszeniu zoptymalizowana została siła tłumienia amortyzatorów, dzięki czemu względem poprzednika samochód jest bardziej przyczepny i jeszcze bardziej komfortowy.

Zmiany wprowadzono także w układzie kierowniczym. Jego przełożenie zostało zmniejszone o 4 mm na każdy obrót. To daje większe poczucie bezpośredniości w ruchach kierownicą. Modyfikacje te są zgodne z obecnymi tendencjami w motoryzacji, zakładającymi konstruowanie bardziej dynamicznych i szybszych w prowadzeniu samochodów, ale udoskonalają także najbardziej docenianą przez kierowców i pasażerów cechę Avensisa – komfort jazdy.

Silnik 2.0 D-4D
Podobnie jak w wersji sprzed zmian, w ofercie silnikowej Avensisa znajdują się trzy jednostki benzynowe Valvematic (1.6 132 KM, 1.8 147 KM, 2.0 152 KM), oraz dwie jednostki Diesla D-4D i D-CAT (2.0 124 KM, oraz 2.2 150 i 177 KM).

Historycznie najczęściej wybieranym silnikiem przez Klientów w Europie i w Polsce był 2.0 D-4D. To właśnie w tej jednostce inżynierowie Toyoty przeprowadzili najwięcej modyfikacji. Wrażenia z jazdy są teraz wyraźnie lepsze dzięki bardziej liniowemu przebiegowi momentu obrotowego. 310 Nm jest dostępne obecnie już od 1600 obr./min, zapewniając komfortowy zakres mocy nawet na najwyższych biegach. Również zużycie paliwa zostało w przypadku tego silnika wyraźnie obniżone: z 5.4 do 4.5l / 100 km.

Wszystkie silniki są także lepiej wyciszone dzięki nowej macie tłumiącej, oddzielającej komorę silnika od przedziału pasażerskiego.

Nadal dostępne są trzy rodzaje skrzyń biegów: 6-stopniowa manualna, 6-stopniowa automatyczna, oraz automatyczna typu CVT.

Wyposażenie
Avensis zawsze wyróżniał się na tle innych samochodów jakością, niezawodnością i wyjątkowym wyposażeniem, które przy okazji obecnych zmian zostało dodatkowo wzbogacone. Po raz pierwszy w historii tego modelu Klienci będą mieli możliwość konfiguracji jego poszczególnych elementów. Szczególnie atrakcyjne są dwa pakiety dostępne do najbardziej popularnej wersji Sol: Pakiet Business i Pakiet Plus. Ten pierwszy zawiera skrętne światła biksenonowe, światła LED do jazdy dziennej, oraz system multimedialny Toyota Touch z kamerą cofania i ekranem dotykowym, ten drugi natomiast tapicerkę z Alcantary i skóry, podgrzewane fotele, 17-calowe felgi aluminiowe, system Inteligentny Kluczyk, czyli bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu, przyciemniane szyby, czy elektrycznie składane lusterka.

Cennik nowej Toyoty Avensis rozpoczyna się od kwoty 82 900 zł.

 

Mototarget.pl

« < 1 2 > »

Komentarze