X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy VW Golf Sportsvan - dane techniczne

2013-09-11
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Technologie z klasy wyższej samochodów. Do Golfa Sportsvan wprowadzone zostaną także najnowocześniejsze systemy wspierające kierowcę. Po raz pierwszy w Golfie pojawi się Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Dostępne będą także takie technologie, jak adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, proaktywny system ochrony pasażerów, funkcje regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist, funkcja wyboru profilu jazdy, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist, asystent parkowania Park Assist, całkowicie nowa generacja systemów radiowych i nawigacyjnych (najwyższa opcja Discover Pro z hotspotem WLAN) i 400-watowy system nagłaśniający (Dynaudio Excite) z subwooferem i nowym głośnikiem centralnym (umieszczonym w desce rozdzielczej). Nowością w Golfie Sportsvan będzie także system Car-Net, służący do przekazywania informacji online, takich jak mapy Google Earth™.

Silniki. Nawet o 19 procent oszczędniejsze. Golf Sportsvan w momencie wprowadzania na rynek w przyszłym roku będzie dostępny z sześcioma nowymi silnikami. Wszystkie jednostki wyposażone są seryjnie w system Start-Stop, zużywają nawet o 19 procent mniej paliwa, niż ich poprzednie wersje i spełniają wymagania normy emisji spalin Euro6. Cztery silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) rozwijają moc 63 kW/85 KM, 81 kW/110 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM. Silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) będą dysponowały mocą 81 kW/110 KM i 110 kW/150 KM. Wszystkie jednostki napędowe z wyjątkiem TSI 63 kW/85 KM oferowane będą opcjonalnie z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. O efektywności nowych silników Golfa Sportsvan może świadczyć na przykład silnik 1.6 TDI BlueMotion o mocy 110 KM: przewiduje się, że będzie on zużywał zaledwie 3,7 l/100 km (emisja CO2 95 g/km). Jest to najlepsza wartość w klasie kompaktowych vanów.

Wymiary zewnętrzne. MQB pozwala na maksymalną elastyczność. Studyjny Golf Sportsvan jest trzecią wersją nadwozia tej serii po klasycznym Golfie i Golfie Variancie, która powstała na bazie modułowej platformy dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Dzięki takiej konstrukcji i zwiększeniu rozstawu osi do 2.685 mm (+107 mm w stosunku do Golfa Plus) nadwozie stało się bardziej atletyczne. W porównaniu z klasycznym Golfem i Golfem Variantem rozstaw osi jest większy o około 50 mm.

Dłuższy niż Golf, krótszy niż Variant. Z długością 4.338 mm od zderzaka do zderzaka, model studyjny jest o 134 mm dłuższy, niż Golf Plus, o 83 mm dłuższy od klasycznego Golfa i o 224 mm krótszy, niż Variant. Szerokość Sportsvana to 1.807 mm, jest zatem mniej więcej tak samo szeroki, jak Golf i Golf Variant, natomiast poprzednik był o 48 mm węższy. Pod względem wysokości, bez relingów dachowych, Sportsvan i Plus są prawie identyczne (1.578/ 1.580 mm). Golf Hatchback jest niższy o 126 mm, a Golf Variant bez relingów o 117 mm. Dynamiczną sylwetkę Golfa Sportsvan podkreśla skrócony o 20 mm przedni zwis. Natomiast tylny zwis został przedłużony o 46 mm, między innymi w celu powiększenia bagażnika.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze