X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy VW Golf BlueMotion - spalanie i dane techniczne

2012-09-29
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Silnik TDI nowej generacji. W studyjnym Golfie BlueMotion Volkswagen zamontował silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,6 litra, należący do nowej serii silników EA288. Czterocylindrowa jednostka z czterema zaworami na cylinder rozwija już przy 1500 obr./min maksymalny moment obrotowy 250 Nm, dostępny do 2750 obr./min. Liczne rozwiązania i technologie, jak redukcja tarcia wewnętrznego, innowacyjny system zarządzania temperaturą ze skróconą fazą rozgrzewania silnika, system recyrkulacji spalin (AGR), czujnik ciśnienia w cylindrach, dwustopniowa pompa oleju, załączana pompa wodna oraz chłodzona wodą chłodnica powietrza doładowującego bezpośrednio w kolektorze dolotowym pozwoliły na znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji spalin. Również katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych i katalizator zasobnikowy NOx przyczyniły się do redukcji emisji szkodliwych substancji.

BlueMotion jako Trendline i Comfortline. Dotychczas najoszczędniejszy Golf był oferowany jako specjalny model BlueMotion. Zmieni się to wraz z wprowadzeniem nowego modelu, ponieważ wersja seryjna będzie dostępna w dwóch liniach wyposażenia: Trendline i Comfortline. Ze względu na masę, aerodynamikę i opory toczenia nowy Golf BlueMotion będzie wyposażony wyłącznie w 15- lub 16-calowe koła.

Golf BlueMotion 1.6 TDI Trendline. Tak jak wszystkie Golfy siódmej generacji, także podstawowy model BlueMotion będzie posiadał między innymi siedem poduszek powietrznych i Electronic Stability Control (ESC). Samochód będzie można zamówić z trzydrzwiowym lub pięciodrzwiowym nadwoziem. Kolejnymi elementami wyposażenia seryjnego Golfa BlueMotion 1.6 TDI Trendline są między innymi ekran dotykowy z 5-calowym wyświetlaczem TFT, króciec wlewu paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa, osłona bagażnika, ECO-HMI (informacje i wskazówki dotyczące spalania na wyświetlaczu wielofunkcyjnym), hamulec multikolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, wskaźnik ciśnienia w oponach i regulowana podłoga w bagażniku.

Seryjne są również: światła do jazdy w dzień, zielone szyby termoizolacyjne, klimatyzacja, zamykany schowek podręczny, chromowane pierścienie wokół otworów wentylacji we wnętrzu, mechanizm ułatwiający wsiadanie Easy Entry (w wersji trzydrzwiowej), asymetrycznie dzielone i składane oparcie tylnej kanapy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, wskaźnik temperatury zewnętrznej, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, regulacja wysokości i odległości kierownicy, fotel kierowcy z regulacją wysokości, filtr kurzu i pyłków, centralny zamek z pilotem, przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości i napinaczami, hamulce tarczowe na wszystkich kołach i zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa.

Golf BlueMotion 1.6 TDI Comfortline. Jeszcze bogatsze jest wyposażenie seryjne wersji Comfortline. Obejmuje ono dodatkowo 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, czujniki parkowania ParkPilot z przodu i z tyłu, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny, szuflady pod przednimi siedzeniami, nowe radio Composition Touch z portem kart SD i system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Komfort jazdy poprawiają siedzenia przednie z podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, otwór w oparciu tylnej kanapy pozwalający przewozić długie przedmioty, podłokietnik z tyłu, chromowane przełączniki świateł i regulacji lusterek, kieszenie na oparciach przednich siedzeń, schowek z pokrywą w podsufitce, dodatkowe gniazdo 12 V w bagażniku, podświetlane lusterka do makijażu, tekstylne dywaniki oraz kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów obszyte skórą.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 > »

Komentarze