X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Volkswagen CC dane techniczne, wyposażenie

2012-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> CC -> 2 (2012-dziś)

Jeszcze lepszy komfort akustyczny. Wyraźny postęp w stosunku do pierwszej serii CC widać w kwestii izolacji akustycznej. Dzięki licznym rozwiązaniom w nadwoziu i konstrukcji przedniej szyby udało się uzyskać redukcję hałasu o kilka dB. Akustykę poprawiło zastosowanie pochłaniających dźwięki materiałów w przedniej, tylnej i bocznych częściach nadwozia. Inżynierowie poprawili także izolację stosując nową okładzinę podłogi, nadkoli oraz ulepszone łożyska przekładni. Dodatkowe materiały izolujące zastosowane zostały także przy desce rozdzielczej, a przednia szyba posiada teraz seryjnie warstwę specjalnej folii wyciszającej wnętrze. Opcjonalnie folię tę mogą posiadać także przednie boczne szyby. Jako element wyposażenia dodatkowego dostępna będzie nowa ogrzewana szyba przednia z specjalną powłoką odbijającą promieniowanie podczerwone (IR).

Szyba poprawiająca komfort klimatyczny. Szybę zapobiegającą nagrzewaniu się wnętrza zaopatrzono w powłokę IR (odbijającą promieniowanie podczerwone). Łącznie nowa szyba składa się z sześciu warstw i ma grubość około 4 milimetrów. Zewnętrzna warstwa wykonana jest z przezroczystego szkła (1,6 mm), potem następuje pierwsza folia PVB (0, 33 mm, z poliwinylobutyralu, zabezpieczająca przed odpryskami szkła), następnie folia PVB izolująca akustycznie (0,1 mm), kolejna folia zabezpieczająca przed odpryskami szkła (0,33 mm), warstwa odbijająca promienie podczerwone i ostatnia, wewnętrzna warstwa szkła. Powłoka IR z jednej strony dzięki warstwom ze srebra odbija promieniowanie podczerwone i zmniejsza w ten sposób nagrzewanie się wnętrza. Jednocześnie warstwa srebra przewodząc prąd zastępuje rozwiązanie wymagające umieszczania w niej drucików nagrzewających i zapewnia komfort widzenia.

Szyby boczne z izolacją akustyczną. W ofercie dostępne są przednie boczne szyby z folią izolującą akustycznie. Szyby te mają następującą strukturę: szyba zewnętrzna (2,6 mm), folia PVB zabezpieczająca przed odpryskami szkła (0,3 mm), folia PVB izolująca akustycznie (0,1 mm), folia PVB (0,3 mm) i szyba wewnętrzna (2,6 mm). Szyba o grubości prawie 6 mm nie tylko redukuje odgłosy docierające do wnętrza o 2 do 4 dB, lecz jednocześnie stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed włamaniem do samochodu, bowiem szkło bezpiecznie rozpada się na wiele małych odłamków utrzymywanych w miejscu przez folię. Klienci, którzy zdecydują się na Volkswagena CC z przednimi szybami bocznymi z izolującego akustycznie, bezpiecznego szkła zespolonego otrzymają także maty tłumiące w drzwiach.

Systemy wspierające kierowcę – większe bezpieczeństwo i komfort
W ciągu ostatnich dziesięciu lat doszło do rewolucji w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego. Nowe metody obliczania struktury nadwozia, skuteczne pasy bezpieczeństwa, poduszki i zagłówki oraz aktywne technologie, takie jak elektroniczny program kontroli stabilizacji toru jazdy ESP czy funkcja podpowiedzi ruchem kierownicy uczyniły samochody o wiele bezpieczniejszymi. Obecnie możemy zaobserwować ofensywę elektronicznych systemów wspierających kierowcę, które jako kolejny stopień piramidy bezpieczeństwa w wielu przypadkach poprawiają nie tylko ochronę pasażerów w samochodzie, lecz także bezpieczeństwo innych uczestników ruchu.


System rozpoznający zmęczenie kierowcy. Ten seryjny w Volkswagenie CC system rejestruje spadek koncentracji kierowcy i ostrzega go sygnałem akustycznym oraz optycznym o konieczności przerwania jazdy. Jeżeli w ciągu kolejnych 15 minut kierowca nie zrobi przerwy, ostrzeżenie zostanie powtórzone. Na początku każdej podróży system analizuje charakterystyczny sposób jazdy kierowcy, dzięki ocenie ruchów kierownicą, sposobu hamowania czy też działania systemów bezpieczeństwa. W przypadku stwierdzenia odstępstw od wzorca zarejestrowanego na początku podróży następuje ostrzeżenie. Niezależnie od tego, aktywowany system po czterech godzinach nieprzerwanej jazdy zwraca kierowcy uwagę na konieczność odpoczynku.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze