X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

PEUGEOT 108, nowy, 2014, dane techniczne

2014-02-14
Strona główna -> Peugeot -> 2008

Pasażerowie i kierowca są chronieni w każdych okolicznościach – standardowe wyposażenie obejmuje sześć poduszek powietrznych: dwie czołowe (możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera), dwie boczne z przodu, dwie kurtyny powietrzne chroniące miejsca z przodu i z tyłu. Ponadto, dla zabezpieczenia dzieci, oba miejsca z tyłu są wyposażone w mocowania IsoFix.

Każdy znajdzie silnik dla siebie. Oferta silników składa się z czterech 3-cylindrowych jednostek napędowych  o doskonałych osiągach:

  • 1.0 e-VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 88g CO2,/km,
  • 1.0 VTi  68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 95g CO2,/km,
  • 1.0 VTi 68 ETG5, 97g CO2,/km,
  • Nowy silnik PureTech 1.2 VTi 82 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 99g CO2,/km.

Korzystając z niewielkiej masy samochodu PEUGEOT 108 (840 kg w najlżejszej wersji), silniki te zapewniają wysoki komfort jazdy, a jednocześnie znakomite właściwości jezdne. W układzie jezdnym zastosowano przednie zawieszenie typu pseudo McPherson oraz tylną belkę odkształcalną wykonaną z profilowanej rury. W porównaniu do takiej samej belki wykonanej z tłoczonej blachy, rozwiązanie to przyczynia się do poprawy precyzji prowadzenia samochodu i zmniejsza jego masę.

Pewne i przewidywalne zachowanie na drodze. PEUGEOT 108 jest bardzo poręczny w prowadzeniu. Ma na to wpływ niewielka masa (od 840 kg), elektryczne wspomaganie kierownicy i doskonała praca układu jezdnego. Już pierwsza jazda PEUGEOT 108 daje poczucie bezpieczeństwa i zaufania dzięki stabilnemu zachowaniu na drodze w każdych okolicznościach.

Rozstaw kół wynosi 1425mm z przodu i 1420mm z tyłu. W ofercie znajdują się dwa rozmiary opon 165/65 R14 lub 165/60 R15, o bardzo niskim oporze toczenia wpisujące się w ekonomiczny charakter użytkowania samochodu. Ciśnienie w ogumieniu jest stale kontrolowane dzięki systemowi pośredniego wykrywania niskiego ciśnienia w oponach. Układ hamulcowy jest seryjnie wyposażony w ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, system wspomagania nagłego hamowania, odłączany system ESP. Samochód posiada z przodu wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 247mm, a z tyłu - hamulce bębnowe o średnicy 200mm.

Zalety jezdne PEUGEOT 108 są powodem satysfakcji dla kierowcy : precyzyjna reakcja samochodu na każdy ruch kierownicy, stabilne zachowanie w czasie hamowania na prostej i w zakręcie, elektryczne wspomaganie kierownicy pracujące lekko w mieście i szybko reagujące na trasie. Nawet na postoju PEUGEOT 108 ułatwia życie swemu użytkownikowi; wszystkie silniki wyposażone są w układ wspomagania ruszania na wzniesieniu. System ten przez krótką chwilę utrzymuje samochód z włączonym hamulcem, by dać czas kierowcy na przeniesienie nogi z pedału hamulca na pedał gazu.

Nowy PEUGEOT 108 daje klientowi pewność, że wybrał samochód, który zmieni jego codzienność. Rekordowo małe wymiary nadwozia i zwrotność znakomicie ułatwiają jazdę po mieście. Poza miastem, przyjemność użytkowania zapewnia bagażnik o objętości 196 litrów oraz dynamiczne, a zarazem stabilne zachowanie na drodze. W kabinie, kierowca doceni wyposażenie z wyższych segmentów rynku: Mirror Link, kamera cofania, bezkluczykowy system dostępu i rozruchu pojazdu.
A gdy spotka się z innym PEUGEOT 108, będzie to okazja do wymiany opinii i informacji o swojej własnej konfiguracji samochodu : rodzaj nadwozia, personalizacja, kolorystyka wnętrza, kolory lakieru…

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze