X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Opel Insignia - dane techniczne

2013-06-19
Strona główna -> Opel -> Insignia -> 2 (2013-dziś)

Panel dotykowy jest ergonomicznie zintegrowany z konsolą centralną. To zupełnie nowy sposób szybkiego, intuicyjnego sterowania systemem multimedialnego. Podświetlana, wrażliwa na dotyk powierzchnia błyskawicznie reaguje na ruchy palca, potwierdzając przyjęcie poleceń wibracjami. Dzięki temu obsługa nowego systemu multimedialnego jest bardzo prosta i nie odciąga uwagi kierowcy od sytuacji na drodze. Za pomocą panelu można wprowadzać nawet poszczególne litery – na przykład przy wyszukiwaniu tytułu utworu w bazie danych lub miasta w systemie nawigacji.

Najnowszym systemem multimedialnym można także sterować za pomocą nowo zaprojektowanych przycisków na kierownicy o przejrzystym układzie, a także poleceniami głosowymi. Zaawansowaną funkcję rozpoznawania mowy włącza się przyciskiem na kierownicy. System może przetwarzać jednocześnie więcej niż jedno polecenie. Szeroki zakres dostępnych opcji sterowania to efekt udoskonaleń wprowadzonych wraz z nową generacją systemu multimedialnego.

Aby wzmocnić komunikację samochodu z kierowcą, zaprojektowano nowy zestaw wskaźników z 8-calowym kolorowym ekranem o wysokiej rozdzielczości. Oprócz tradycyjnych wskazań, takich jak prędkość, obroty silnika czy ilość paliwa w zbiorniku, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy prezentowane są informacje nawigacyjne oraz ustawienia funkcji smartfona i systemu audio, którymi może on także sterować.

Najwyższe parametry: turbodiesel nowej generacji z emisją 99 g i turbodoładowany silnik benzynowy SIDI. W nowym Oplu Insignia na uwagę zasługują także zespoły napędowe i modyfikacje konstrukcji podwozia. Dotychczasowa generacja Opla średniej klasy była wielokrotnie wyróżniana za komfort jazdy, właściwości jezdne i stabilność prowadzenia – ale nowa edycja to jeszcze wyższa liga. Inżynierowie z firmy Opel opracowali szereg udoskonaleń podwozia, w tym amortyzatorów, stabilizatorów i układu kierowniczego, aby ograniczyć hałas oraz wibracje i podnieść komfort jazdy.

Jednostki napędowe z poszerzonej oferty zapewniają osiągi i komfort bez kompromisów. Opel Insignia jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi oraz benzynowymi i przystosowanymi do spalania skroplonego gazu (LPG). Ich moc wynosi od 81 kW/110 KM do 239 kW/325 KM.

Nowa Insignia 2.0 CDTI to mistrz ekologii i ekonomii. Dwulitrowy turbodiesel o mocy 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM emituje CO2 w ilości zaledwie 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km) (pomiar wg rozporządzenia WE nr 715/2007). Taki wynik oraz najniższe wśród modeli z tego segmentu zużycie paliwa wynoszące w cyklu mieszanym 3,7 l/100 km w wersjach cztero- i pięciodrzwiowej z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) sprawia, że samochód należy do klasy efektywności A+. Obie odmiany jednostki napędowej charakteryzują się także bardzo wysokim momentem obrotowym: 320 Nm w przypadku turbodiesla o mocy 88 kW/120 KM i nawet 370 Nm (dzięki automatycznej funkcji overboost) w wariancie 103 kW/140 KM.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze