X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Nissan Note - dane techniczne

2013-02-26
Strona główna -> Nissan -> Note -> 2 (2012-dziś)

Oba silniki benzynowe oferowane z nowym Note mają pojemność 1198 cm3 i są to lekkie, kompaktowe i wysoko wydajne jednostki z trzema cylindrami i 12 zaworami. Nierówna praca, często zarzucana silnikom wyposażonym w trzy cylindry, została zniwelowana poprzez zastosowanie kilku innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich jest umieszczenie przeciwwagi na piaście wału korbowego, która wyeliminowała przekazywanie pionowych drgań wywołanych przez przemieszczanie się tłoka. Dzięki temu ten zaawansowany silnik charakteryzuje się kulturą pracy porównywalną do jednostek czterocylindrowych.

Podstawowy silnik o pojemności 1,2 litra posiada moc 80 KM osiąganą przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 110 Nm przy 4000 obr./min. Te parametry pozwalają na uzyskanie spalania w cyklu mieszanym na poziomie 4,7 l/100 km i poziomu emisji CO2 na poziomie 109 g/km.

Kolejnym silnikiem oferowanym z tym modelem jest innowacyjna jednostka DIG-S o pojemności 1,2 litra i mocy 98 KM osiąganej przy 5600 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 142 Nm przy 4400 obr./min. Ten zaawansowany silnik jest oszczędny jak standardowy silnik Diesla, jednakże zapewnia kulturę pracy porównywalną do czterocylindrowego silnika o średniej pojemności.  Wśród licznych wartych uwagi rozwiązań zastosowanych w tym silniku znajduje się turbosprężarka. Dzięki elektronicznemu układowi sprzęgła turbosprężarka może być wyłączana podczas jazdy z niską prędkością, czyniąc jazdę bardziej ekonomiczną i minimalizując tarcie w silniku.

Aby jeszcze skuteczniej zmniejszać straty energii podczas pracy silnika, zastosowano cykl Millera. Pozostawiając zawór dolotowy otwarty przez dłuższy czas i zwiększając stopień kompresji, uzyskano większą wydajność suwu sprężania.

Połączenie tych innowacyjnych rozwiązań czyni jednostkę 1,2 DIG-S jednym z najbardziej wydajnych i elastycznych silników w tym segmencie. Pomimo dobrych osiągów, poziom emisji CO2 do atmosfery wynosi zaledwie 99 g/km w przypadku ręcznej skrzyni biegów (119 g/km z przekładnią CVT). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (z ręczną skrzynią biegów) wynosi 4,3 l/100 km.

Gamę silników dostępnych z Nissanem Note uzupełnia nowy czterocylindrowy silnik TDI o pojemności 1,5 litra. Ta opracowana przez koncern Renault-Nissan jednostka emituje zaledwie 95 g/km CO2 do atmosfery i zapewnia spalanie na poziomie 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Dane dotyczące osiągów wszystkich silników zostaną podane w późniejszym terminie.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze



Markk49: Czekam i kupię. Jeżdżę Qashkaiem, ale na stare lata chcę mniejszy samochód. Na razie obietnice są interesujące
2013-04-07 |  11:52:03