X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Nissan LEAF - premiera i dane techniczne

2013-03-02
Strona główna -> Nissan -> Leaf -> 2 (2013-dziś)

Co bardziej istotne, usunięcie ładowarki zza tylnych siedzeń uczyniło z modelu LEAF jeszcze bardziej praktyczniejszą propozycję. Obecnie nie ma już żadnych przeszkód na środku podłogi bagażnika po złożeniu siedzeń, natomiast przestrzeń na nogi z tyłu została powiększona dzięki modyfikacji poduszek siedzeń, co pozwala pasażerom siedzącym z tyłu włożyć nogi pod przednie siedzenia.

Ulepszenia układu ogrzewania oraz wentylacji bazują na nowej pompie ciepła, która zastępuje oryginalną nagrzewnicę ceramiczną PTC. Zapewnia to znaczne ograniczenie zużycia energii elektrycznej i przekłada się na zwiększenie realnego zasięgu jazdy. Jest to szczególnie istotne w krajach, w których kierowcy intensywnie korzystają z układu ogrzewania i klimatyzacji.

Nowy realny zasięg jazdy modelu LEAF również został zwiększony jedynie przez drobną poprawkę wizualną: subtelną zmianę przedniej kraty wlotu powietrza, która umożliwiła poprawienie współczynnika oporu z i tak już imponującego 0,29 na 0,28.

Zasięg jazdy nowego modelu LEAF wynosi 200 km wg nowych wytycznych New European Driving Cycle (NEDC). Dla porównania w poprzednim modelu wynosił 175 km.

Prowadzenie nowego modelu LEAF sprawia więcej radości z powodu zmian wprowadzonych w zawieszeniu, układzie kierowniczym oraz hamulcowym, które zostały opracowane w centrum technicznym Nissana - Nissan Technical Centre Europe (NTCE).

Zasadnicze zmiany wprowadzono w charakterystyce amortyzatorów, które zapewniają mniejsze kołysanie i umożliwiają bardziej dynamiczną i zwrotną jazdę bez pogorszenia komfortu jazdy. Układ kierowniczy został lepiej dociążony, aby zapewnić lepsze wyczucie w trakcie jazdy, zgodnie z europejskimi realiami. Poprawiono również skuteczność działania hamulców, dzięki czemu stały się bardziej progresywne w użyciu, umożliwiając jednocześnie większe wykorzystanie energii.

Zmiany objęły również tryb jazdy Eco. Nowe ustawienie „B" skrzyni biegów zwiększa hamowanie regeneracyjne podczas zwalniania, a oddzielny przycisk „Eco" na kierownicy umożliwia zwiększenie zasięgu jazdy poprzez różnicowanie mapowania przepustnicy w celu zniechęcania do gwałtownego przyspieszania. Te dwa systemu mogą działać niezależnie od siebie, co było niemożliwe w poprzedniej wersji LEAF.

Kolejne najważniejsze usprawnienia w układzie napędowym modelu LEAF obejmują zmniejszone tarcie wewnętrzne oraz większą pojemność akumulatora, jak również system zarządzania energią.

Lepsze właściwości praktyczne zapewnia również nowa opcja umożliwiająca skrócenie o połowę konwencjonalnego czasu ładowania, z ośmiu do czterech godzin. Nowa ładowarka o mocy 6,6 kW umożliwia użycie opcji ładowania 32 A w odpowiednich miejscach (typowe domowe gniazdo elektryczne ma 10 A).

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze