X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes Klasy A dane techniczne

2012-03-07
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

Tak jak prototyp Concept A-CLASS, nowa Klasa A na życzenie oferuje telematykę w pełni zintegrowaną ze smartfonem. Dedykowane aplikacje pozwalają korzystać w samochodzie z funkcjonalności iPhone'a® i innych urządzeń mobilnych.
Poza wersją bazową z bogatą listą opcji, dostępne są trzy wersje stylizacji i wyposażenia, dopasowane do różnych wymagań klientów: Urban, Style oraz AMG Sport.

Światowa premiera Klasy A odbyła się podczas Geneva Motor Show (od 8 do 18 marca 2012 r.). Auto trafi do europejskich dealerów we wrześniu br.

Świeża, intensywna, dynamiczna: Klasa A Sport
Po raz pierwszy ekipa z AMG brała udział już we wczesnej fazie projektowania kompaktowego modelu. W efekcie narodziła się wersja Sport - najbardziej charakterne oblicze nowej Klasy A, żywo nawiązujące do prototypu Concept A-Class.

 

Oddział AMG zaangażował się w projekt nowej Klasy A już na starcie. To coś niespotykanego w klasie kompaktowych samochodowych. Coś, co można zobaczyć i poczuć za kierownicą Klasy A Sport, opatrzonej metką "engineered by AMG" - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Klasa A Sport porusza się na 18-calowych, lekkich obręczach AMG o 5 ramionach w kolorze lśniącej czerni, zaopatrzonych w ogumienie 235/40 R18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Cechy te zdradzają sportowy sznyt wersji A 250 Sport oraz A 220 CDI Sport. Każda z nich otrzymała zresztą osobno zestrojone przez specjalistów z AMG elementy przedniej osi i zawieszenia. Ekspresję modelu podkreśla także pakiet ospojlerowania z czerwonymi akcentami. Kontrast czerwieni i czerni trwa w kabinie - karminowe przeszycia zdobią wieniec kierownicy, fotele i pasy bezpieczeństwa, ten sam kolor ma również dyskretne podświetlenie oraz obręcze otworów wentylacyjnych.

Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne
Szeroka gama jednostek napędowych spełnia zróżnicowane potrzeby i demonstruje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie wydajności. Nowa Klasa A to pierwszy Mercedes-Benz, emitujący średnio zaledwie 99 gramów dwutlenku węgla na kilometr.
Benzynowe silniki o pojemności 1,6 oraz 2 litrów generują moc 90 kW (115 KM) pod maską A 180, 115 kW (156 KM) pod maską A 200 oraz 155 kW (211 KM) w przypadku A 250. Wszystkie jednostki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. W 1,6-litrowym motorze debiutuje innowacyjny układ CAMTRONIC z regulacją wzniosu zaworów dolotowych, pozwalający ograniczyć apetyt w przypadku częściowego obciążenia.

Niewielkie zapotrzebowanie na paliwo silniki wysokoprężne zawdzięczają zaawansowanemu układowi wtryskowemu i turbodoładowaniu. Klasa A 180 CDI generuje moc 80 kW (109 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, zaś 200 CDI - 100 kW (136 KM) oraz, odpowiednio, 300 Nm. Zasilany 2,2-litrowym silnikiem model A 220 CDI osiąga moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm.
Wszystkie wersje nowej Klasy A seryjnie uzbrojone są w funkcję ECO start/stop. Silniki mogą współpracować z nową, 6-biegową przekładnią mechaniczną lub opcjonalną, dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT.

« < 1 2 3 > »

Komentarze



polo: A czy bedzie również korodował w takim tempie jak inne mercedesy?
2012-12-31 |  16:18:42
incognito138: Wszystko pięknie a c o z ceną?? kiedy poznamy??
2012-03-12 |  19:35:02
Jabol: Auto wygląda rewelacyjnie! niewiele ma wspolnego z poprzednikami. W koncu Mercedes wypuścił coś ładnego. Teraz pytanie o cenę :(
2012-03-07 |  17:27:32