X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dane techniczne

2013-05-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Sprinter -> 3 (2006-dziś)

Najnowsza generacja standardowego systemu ADAPTIVE ESP® spełnia szereg różnorodnych funkcji. System kontroli stabilności obejmuje:
- system zapobiegający blokowaniu się kół (ABS);
- kontrola trakcji (ASR);
- elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD);
- hydrauliczny system Brake Assist (BAS);
- system kontroli obciążenia Load Adaptive Control (LAC);
- system zapobiegania dachowaniu Roll Over Mitigation i Roll Movement Intervention (ROM/RMI);
- system Enhanced Understeering Control (EUC);
- układ automatycznego osuszania tarcz (Brake Disc Wiping) podczas jazdy w deszczu;
- przewidujący układ przygotowania klocków do nagłego hamowania (Electronic Brake Prefill).

Nabywcy Sprintera, którzy zamówią auto z hakiem holowniczym lub przygotowaniem do jego montażu, w standardzie otrzymują także system stabilizacji przyczepy Trailer Stability Assist (TSA).

W przypadku nieuniknionego wypadku, mimo wysokiego poziomu aktywnego bezpieczeństwa, kierowca i pasażerowie Sprintera mogą polegać na wytrzymałej, energochłonnej strukturze nadwozia. Regulowane punkty zakotwiczenia pasa bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem siły napięcia, dwupłaszczyznowy zagłówek oraz poduszka czołowa zapewniają kierowcy wzorowy poziom pasywnego bezpieczeństwa.

Opcje pozwalają dostosować Sprintera do indywidualnych potrzeb. Oprócz bogatego zakresu wyposażenia standardowego klienci mają do wyboru opcje dodatkowe, pozwalające na dostosowanie Sprintera do ich indywidualnych potrzeb. Biksenonowe reflektory ze statycznym systemem Add-Light i funkcją doświetlania zakrętów, światła przeciwmgłowe, układ czyszczenia lamp i podgrzewana przednia szyba gwarantują jeszcze lepszą widoczność. Kamera cofania, układ ostrzegania podczas cofania i PARKTRONIC ułatwiają manewrowanie, podczas gdy system Start-off Assist (standardowy w połączeniu ze skrzynią automatyczną) wspomaga ruszanie na wzniesieniach. Czujniki deszczu i zmierzchu zwalniają kierowcę z obowiązku regulacji wycieraczek oraz świateł. Poduszka czołowa pasażera (standardowa w wybranych wersjach i na niektórych rynkach), poduszki boczne i kurtyny powietrzne zwiększają poziom pasywnego bezpieczeństwa, a opcjonalny system monitorowania ciśnienia w oponach pozwala kontrolować jego poziom w modelach z pojedynczym ogumieniem.

Mercedes-Benz nie ogranicza bezpieczeństwa wyłącznie do kierowcy - wszystkie furgony występują ze ściankami działowymi pełnej szerokości, które całkowicie odgradzają przestrzeń ładunkową. Wytrzymałe oczka mocujące pomagają w zabezpieczeniu bagażu. Opcjonalnie można je uzupełnić o szyny mocujące na podłodze, na wysokości dolnej linii okien i poniżej ramy dachu.

Kluczowa forma kierowcy. Nie mniej istotna od wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa jest wygoda kierowcy, który wypoczęty i zrelaksowany lepiej poradzi sobie w podbramkowych sytuacjach. Miejsce pracy za kierownicą niezmiennie stanowi centralny punkt uwagi projektantów Mercedes-Benz. W rezultacie każdy van spod znaku trójramiennej gwiazdy wyróżnia się przestronną kabiną oraz komfortowym fotelem z dobrym podparciem bocznym i regulacją wysokości. Pozycja za kierownicą dobrana jest w odniesieniu do kierownicy, pedałów oraz deski rozdzielczej jako całości.

Przejrzyście rozmieszczone instrumenty i wyraźnie oznaczone przyciski znajdują się w zasięgu ręki. W krytycznym momencie każdy detal ma tu znaczenie - choćby dlatego w samochodach Mercedes-Benz podświetlany włącznik świateł awaryjnych umieszczony jest na szczycie konsoli środkowej. Zewnętrzne lusterka po lewej i prawej stronie mają osobne zwierciadła szerokokątne, a ich obudowy są zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki w celu zniwelowania skłonności do zabrudzeń. Wysoki komfort jazdy i niski poziom hałasu oraz wydajne ogrzewanie i wentylacja sprawiają, że nawet długa podróż jest przyjemna, a liczne schowki ułatwiają organizację wnętrze podczas codziennej pracy. Precyzyjny układ kierowniczy i stosunkowo niewielka średnica zawracania zapewniają maksymalne bezpieczeństwo oraz wygodę prowadzenia.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze