X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dane techniczne

2013-05-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Sprinter -> 3 (2006-dziś)

Okresy międzyprzeglądowe - nawet 60 tys. km. Nie tylko niskie zużycie paliwa czyni Sprintera ekonomicznym cudem w swojej klasie. Komputer kalkulacji przeglądów ASSYST, który należy teraz do standardowego wyposażenia w specyfikacji europejskiej, na podstawie poziomu zużycia samochodu określa, kiedy potrzebna jest wymiana oleju. W efekcie okresy międzyprzeglądowe można było wydłużyć po raz kolejny - nawet do 60 tys. km.

Nowy Sprinter: doskonałe wyniki już od samego początku. Za nowym Sprinterem stoi błyskotliwa kariera i znakomite doświadczenie, wpisane w jego nazwę. Niezawodność modelu potwierdził program kompleksowych badań, począwszy od testów wytrzymałościowych podczas jazdy z prędkością maksymalną aż po ekstremalne podróże po zmrożonych drogach Skandynawii, obejmujące dużą liczbę postojów i długi czas pracy na biegu jałowym. Łącznie, nowy Sprinter przebył w trakcie tych testów około 8 mln km, włącznie z wymagającymi jazdami próbnymi klientów w warunkach rzeczywistego ruchu. Odbywały się one przy udziale kierowców o zróżnicowanym profilu, w tym objęły usługi w firmie, w której roczne przebiegi sięgają 280 tys. km, a z jednego auta na zmianę korzysta kilka osób.

Jeszcze bardziej dynamiczne podwozie, prostszy załadunek i rozładunek.Zmniejszenie prześwitu o około 30 mm pozwoliło na zredukowanie współczynnika oporu powietrza nowego Sprintera, a co za tym idzie - przyczyniło się do dalszego obniżenia zużycia paliwa. Przy okazji niższe położenie środka ciężkości owocuje zauważalną poprawą dynamiki jazdy i precyzją prowadzenia podczas pokonywania zakrętów. Zmiany te wpłynęły także na wysokość wejścia i krawędzi załadunku - zajmowanie miejsca w kabinie oraz załadunek i rozładunek są teraz jeszcze wygodniejsze. Zmniejszenia prześwitu dokonano dzięki nowemu zestrojeniu zawieszenia, i to bez uszczerbku na komforcie jazdy. Zabieg ten standardowo dotyczy wszystkich Sprinterów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t; na życzenie z obniżonego prześwitu można nieodpłatnie zrezygnować.

Pięć nowych systemów bezpieczeństwa pomaga unikać wypadków. Kluczowym elementem podczas projektowania nowego Sprintera był szereg nowych systemów wspomagających - w tym montowanych po raz pierwszy w aucie dostawczym. Lista nowości, które debiutują wraz ze Sprinterem, obejmuje układy: Asystenta Bocznego Wiatru, Collision Prevention Assist, Asystenta Martwego Pola, Asystenta Świateł Drogowych oraz Asystenta Pasa Ruchu. Zestaw ten pieczętuje pionierską rolę Mercedes-Benz Vans w dziedzinie bezpieczeństwa. Projektanci Mercedes-Benz są przekonani, że nowa generacja systemów wspomagających będzie miała istotny, pozytywny wpływ na statystyki wypadków w segmencie vanów.


Światowa premiera: Asystent Bocznego Wiatru w samochodzie dostawczym. Nowy Sprinter to pierwszy van z Asystentem Bocznego Wiatru, należącym do standardowej specyfikacji dla zamkniętych wariantów do 3,5 t. W późniejszym czasie dołączą do nich wersje cięższe oraz otwarte. Asystent Bocznego Wiatru praktycznie w pełni kompensuje wpływ bocznego wiatru na prowadzenie auta, na ile tylko pozwalają na to fizyczne granice. Kierowca znacznie rzadziej musi dokonywać kontr w czasie silnych podmuchów, dzięki czemu jest mniej obciążony. Asystent Bocznego Wiatru bazuje na seryjnym układzie Electronic Stability Program (ESP®) i aktywowany jest w trakcie jazdy z prędkością od 80 km/h.

Interwencja układu hamulcowego przeciwdziała zbaczaniu z toru jazdy. Asystent bocznego wiatru rozpoznaje siły działające na samochód w wyniku bocznego wiatru na podstawie danych z czujników przechyłów i przyspieszenia bocznego, będących częścią seryjnego systemu ESP®. Aby przeciwdziałać skutkom podmuchów, wykorzystuje on hamulce poszczególnych kół po stronie zwróconej w kierunku wiatru. W ten sposób wywiera efekt sterujący i zapobiega niebezpiecznemu zbaczaniu samochodu z toru jazdy w wyniku przechyłów lub ruchu obrotowego. Asystent Bocznego Wiatru pomaga kierowcy pozostać na pasie ruchu nawet w obliczu silnych podmuchów, np. na mostach czy podczas wyprzedzania ciężarówek.

Czujniki systemu ESP® są w stanie zidentyfikować siłę stałego wiatru bocznego, nagłych podmuchów i dodatkowo odnotować kąt natarcia. Reakcja Asystenta Bocznego Wiatru uwzględnia także prędkość samochodu, obciążenie, pozycję ładunku i zachowanie kierowcy. Jeśli ten ręcznie przeprowadzi korektę, Asystent Bocznego Wiatru automatycznie ograniczy odpowiednio swój zakres interwencji. Działanie systemu wspomagania dostosowane jest do poszczególnych modeli Sprintera i pola ich powierzchni. Lampka ostrzegawcza informuje kierowcy o interwencji układu, a przy okazji - o warunkach drogowych.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze