X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Ford Focus - dane techniczne

2014-02-24
Strona główna -> Ford -> Focus -> 3 (2011-dziś)

Oświetlenie drogi. Udoskonalony system reflektorów adaptacyjnych (ang. Adaptive Front Lighting System) dostosowuje strumień światła emitowany przez nowe, bi-ksenonowe reflektory HID do warunków panujących na drodze. System ocenia natężenie światła zewnętrznego oraz wykrywa obiekty na jego drodze, a następnie odpowiednio modyfikuje kąt padania oraz natężenie wiązki światła z reflektorów, wykorzystując do tego jedno z siedmiu zaprogramowanych ustawień. Wybór trybu oświetlenia drogi jest również dostosowywany do aktualnej prędkości pojazdu, kąta skrętu koła kierownicy oraz odległości od obiektów znajdujących się przed pojazdem.

Przy wyższych prędkościach, np. na autostradzie, strumień światła będzie kierowany wyżej, aby zapewnić jak najlepszą widoczność na większym dystansie. Natomiast w ruchu miejskim, gdzie jazda odbywa się zwykle z mniejszą prędkością, a ulice są lepiej doświetlone, system zapewni bardziej intensywne oświetlenie drogi tuż przed pojazdem. Przy powolnym pokonywaniu zakrętów system skieruje strumień światła bardziej na pobocze drogi, aby lepiej doświetlić ewentualnych rowerzystów czy pieszych, a w czasie dynamicznego pokonywania łuku drogi system doświetli lepiej sam zakręt.

Nowy Ford Focus oferował będzie wprowadzone wcześniej, innowacyjne rozwiązania, do których kierowcy zdążyli się już przyzwyczaić i bardzo je sobie chwalą. Mowa tu m.in. o aktywnym zabezpieczeniu krawędzi drzwi (ang. Door Edge Protector), które – przy pomocy ruchomego element gumowego, aktywowanego przy otwarciu drzwi – zapobiega ich przypadkowym uszkodzeniom.

“Mimo iż nowy Ford Focus oferuje wiele nowoczesnych rozwiązań i technologii, najnowsza wersja jest jeszcze prostsza w obsłudze”, wyjaśnia Sherif Marakby, dyrektor pionu pojazdów, Ford of Europe. „Modyfikacje stylistyczne nadają nadwoziu i kabinie najnowszej odsłony modelu Focus świeżego, nowoczesnego charakteru. Jednak największą zaletą Forda Focus są doznania z jazdy i nowa wersja nie tylko ich nie zatraca, ale wręcz oferuje w tej materii więcej niż poprzednik”.

Oszczędne, nowoczesne silniki. Dzięki nowym konfiguracjom układu napędowego gama odświeżonej wersji Forda Focus oferuje teraz wiele oszczędnych odmian modelu. Największą poprawę widać w segmencie pojazdów z silnikami wysokoprężnymi (19% redukcja zużycia paliwa), jednak wersje benzynowe również mają być znacznie oszczędniejsze (minus 17%).

Jako pierwszy model w Europie, Ford Focus oferowany będzie z nowym, oszczędnym silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost (150 KM oraz 180 KM) oraz nową jednostką wysokoprężną 1.5 TDCi (95 KM oraz 120 KM). Ponadto model Focus nadal zamówić będzie można z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost (100 KM oraz 125 KM), na który w ubiegłym roku zdecydowała się 1/3 nabywców tego modelu. Motor ten otrzymał w 2012 i 2013 roku tytuł jednostki napędowej roku (ang. International Engine of the Year). Dodatkowo, Ford Focus dostępny będzie również z nową wersją silnika 1.0 EcoBoost (99 g/km CO2), która jako pierwsza odmiana niehybrydowa emitować będzie w Europie poniżej 100 g CO2 na kilometr.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze