X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso - dane techniczne

2013-06-26
Strona główna -> Citroen -> C4 Grand Picasso -> 2 (2013-dziś)

Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla, w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami 1.6 e-HDi 90 i 1.6 e-HDi 115. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję „pełzania” (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia także zwiększają jej wydajność.

Udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi. Mocnym atutem Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso jest przyjemność płynąca z jego prowadzenia. CITROËN GRAND C4 Picasso, o uznanym już przez użytkowników komforcie jazdy, w nowej generacji zyskuje jeszcze bardziej na reaktywności, zwrotności i łatwości prowadzenia, dzięki czemu jazda nim staje się przyjemna i odprężająca.

Redukcja masy i obniżenie środka ciężkości umożliwiły osiągnięcie kompromisu pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi, który zapewnia większą przyjemność prowadzenia, wyższy poziom bezpieczeństwa i ponadprzeciętny komfort zawieszenia, dzięki:

  • zmienionemu mocowaniu amortyzatorów,
  • zamocowaniu zawieszenia powyżej osi kół.

Uzyskano również godny uznania poziom komfortu akustycznego i wytłumienia wibracji, dzięki:

  • zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dla lepszej filtracji nierówności drogi
  • wytłumieniu hałasów toczenia i filtracji przedniego zawieszenia;
  • użyciu nowych podkładek elastycznych w tylnej części zawieszenia, składających się z dwóch rodzajów materiałów.

Większość tych ulepszeń osiągnięto dzięki wykorzystaniu nowej modułowej platformy EMP2.

 

źródło: Citroen

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Komentarze