X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości Volkswagena w Genewie 2012

2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Sportowe wnętrze z typowymi cechami SUVa
To, co najlepsze w SUVach i coupé. Cechy SUVa i coupé tworzą w studyjnym Cross Coupé interesujące połączenie. Elementy obsługowe mają dynamiczne i precyzyjne linie coupé, lecz są umieszczone znacznie wyżej – jak w SUVie. Wszystkie powierzchnie są eleganckie i wykonane z materiałów najwyższej jakości, a jednocześnie są bardzo odporne na niekorzystne czynniki. Na przykład pokrętła pozwalające na szybką i wygodną regulację funkcji napędu i klimatyzacji wykonane są z aluminium. Również aluminiowa jest dźwignia 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (DSG). Przed dźwignią zmiany biegów umieszczony jest przycisk uruchamiania silników, z prawej i lewej strony dwa eleganckie, stabilne uchwyty. Z prawej strony dodatkowo znajdują się przyciski wyboru trybu elektrycznego i ładowania akumulatora. Powyżej elementów regulacji wentylacji, przycisku świateł awaryjnych i dysz wentylacyjnych umieszczono wyświetlacz dotykowy, na którym prezentowane są wszystkie istotne funkcje samochodu. W rezultacie wszystkie detale czteroosobowej kabiny są bardziej sportowe, niż w tradycyjnym SUVie.

Wskaźniki z możliwością programowania. Zależnie od wybranego trybu - Sport, City lub Offroad, na wyświetlaczu głównym pokazywane są na przykład: kompas, mapa topograficzna, czy wskaźnik przechyłu. Każdy z trybów ma charakterystyczną grafikę i kolorystykę. Na środku między dwoma okrągłymi wskaźnikami znajduje się kolejny, wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym mogą być prezentowane informacje dotyczące samochodu, menu telefonu, informacje z systemu audio i dalsze dane nawigacyjne, takie jak na przykład trójwymiarowy obraz terenu.

Ergonomia na dalekie podróże. Studyjny model wyposażony jest w cztery ergonomiczne, pojedyncze fotele kubełkowe ze zintegrowanymi zagłówkami. Wszyscy pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca zarówno po bokach, z przodu jak i nad głową. Oparcia tylnych siedzeń i przedniego prawego fotela można pochylić do przodu, co pozwala na przewożenie na przykład deski surfingowej, paralotni czy innych dużych przedmiotów. Tył oparć pokryty jest tworzywem sztucznym odpornym na uszkodzenia.
Bagażnik do wysokości okna ma pojemność 380 litrów. W przypadku zapełnienia wnętrza (o długości 1.724 mm) po dach i do oparć przednich foteli, pojemność bagażnika wzrośnie do 1230 litrów.

Nowy Golf GTI Cabriolet
Dokładnie przed rokiem Volkswagen zaprezentował na Genewskim Salonie Samochodowym nowego Golfa Cabriolet. Teraz w tym samym miejscu odbywa się światowa premiera szczególnej wersji tego bestsellera: pierwszego GTI Cabriolet w historii Golfa. Silnik GTI o mocy 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym Golfem Cabriolet, jaki został kiedykolwiek wyprodukowany. GTI to nie tylko większa moc, lecz także bardziej sportowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze oraz odpowiednio dostrojone zawieszenie. Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

Seryjna XDS, opcjonalna DSG. Klienci będą mogli wybrać wersję z 6-biegową przekładnią manualną lub 6-biegową DSG (przekładnią dwusprzęgłową). W obu wersjach moc silnika benzynowego z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem przenoszona jest na przednią oś. Już od 1.700 obr./min silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Moment ten jest dostępny aż do prędkości obrotowej 5.300 obr./min. By siła silnika była optymalnie zamieniana na siłę ciągu, Cabriolet będzie wyposażony nie tylko w elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) z ESP, lecz również – seryjnie – w poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Nawet przy wychodzeniu z zakrętu z dużą szybkością XDS, zintegrowana z ESP, zapewnia optymalną przyczepność i maksymalną stabilność.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Komentarze