X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Volkswageny w Genewie

2013-03-05
Strona główna -> Volkswagen -> Jetta -> 6 (2011-dziś)

W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów). Na zewnątrz mierzący 4.562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść charakterystyczny kształt słupka C z klasycznego Golfa na słupek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część słupka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciągnięta, elegancka i muskularna.

6 l i 139 g/km CO2. Światowa premiera Golfa GTI. W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjną wersję nowego Golfa GTI. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, przede wszystkim czerwone listwy. Po raz pierwszy otaczają one nie tylko osłonę chłodnicy o strukturze plastra miodu, lecz sięgają dalej, aż w obudowę seryjnych reflektorów bi-ksenonowych. Nowy wygląd Volkswagen połączył ze zwiększoną dynamiką: nowy Golf GTI jest napędzany udoskonalonym silnikiem serii EA888 – dwulitrową jednostką benzynową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 162 kW/220 KM. Opcjonalnie ten kultowy sportowy samochód będzie dostępny w wersji z podwyższoną mocą – silnik Golfa GTI z pakietem Performance rozwija moc 169 kW/230 KM. Obie wersje GTI są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i z 6-biegową manualną przekładnią zużywają zaledwie 6 litrów paliwa na 100 km wg normy DIN (CO2: 139 g/km). Średnie zużycie paliwa przez Golfa GTI zostało zatem zredukowane w porównaniu z poprzednikiem (155 kW/210 KM) o 1,3 litra, czyli 18 procent. Jako opcja dostępna jest dla obu stopni mocy 6¬-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, zmieniająca przełożenie w sposób prawie niezauważalny i pasująca idealnie do charakteru tego sportowego auta.

4,2 l i 109 g/km CO2. Światowa premiera Golfa GTD. GTD jest od 31 lat „dalekobieżnym ekspresem” w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie siódmej generacji Golfa, Volkswagen prezentuje nowego GTD, stylistycznie ściśle nawiązującego do Golfa GTI. Oba samochody sportowe tej serii, GTD i GTI, będą miały podczas Genewskiego Salonu Samochodowego swoje światowe premiery. Nowy Golf GTD z podwyższonym o 30 Nm (do 380 Nm) maksymalnym momentem obrotowym i z mocą większą o 10 kW/14 KM (135 kW/184 KM) jest najmocniejszym w historii Golfem z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start-Stop silnik TDI zużywa 4,2 l/100 km (emisja CO2: 109 g/km), czyli o 0,9 litra paliwa mniej, niż poprzednik (redukcja emisji CO2 o 25 g/km). Opcjonalnie Golf GTD jest dostępny z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Także w tym przypadku spalanie na poziomie 4,5 l/100 km (CO2: 119 g/km) czyni z niego niezwykle efektywny model. Dzięki korzystnemu stosunkowi mocy do masy, wynoszącemu 7,6 kg/KM (z kierowcą), Golf GTD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze