X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe modele Volvo XC60, S60, V60

2013-02-26
Strona główna -> Volvo -> S60 -> 2 (2010-dziś)

Systemy bezpieczeństwa. Nowością jest system torque vectoring, który będzie wyposażeniem seryjnym przednionapędowych modeli S60/V60 i XC60. Dba on o odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednie koła podczas pokonywania zakrętów, a tym samym niweluje skłonność auta do podsterowności. W modelu będzie można także zamówić Active High Beam Control automatycznie przełączający światła drogowe na światła mijania. System wykrywa nadjeżdżające z przeciwka pojazdy z odległości nawet 700 m, a auta jadące w tym samym kierunku z ok. 300 – 350 m. Dzięki rozpoznawaniu częstotliwości wiązki światła, system bezbłędnie odróżnia światła samochodowe od np. latarni ulicznych. Wiązka światła jest tak podzielona, by nie oślepiać innych kierowców, a jednocześnie lepiej doświetlać pobocze. Cornering Light to rozszerzenie obecnego systemu aktywnych reflektorów biksenonowych (Active Bending Light), które oświetla obszar, do którego podjeżdża kierowca, umożliwiając tym samym bezpieczne manewrowanie – na przykład przy skręcaniu w wąską drogę lub podczas przejeżdżania nocą przez wąską bramę. W systemach wykrywających pojazdy w martwym polu, kamery zostaną zastąpione radarami, bardziej odpornymi na zmienne warunki atmosferyczne.

Sensus Connected Touch – nowe możliwości w zakresie łączności. Sensus Connected Touch to nowy system sterowania pojazdem z funkcjami multimedialnymi. Centrum sterowania stanowi 7-calowy ekran dotykowy typu multi-touch, z którego można korzystać także w rękawiczkach. Część przycisków sterujących systemem zdublowano na klawiaturze panelu środkowego i na kierownicy. System może być także sterowany głosowo.

Kierowca może się łączyć się z Internetem wpinając do gniazda USB modem 3G/4G lub parując z samochodem telefon komórkowy. Istnieje możliwość udostępnienia sieci poprzez WiFi wszystkim pasażerom. W trakcie jazdy można słuchać muzyki z internetowych stacji radiowych lub serwisów oferujących streaming muzyki. Ekran może wyświetlać prognozę pogody na najbliższych kilka dni.

System potrafi nanieść najnowsze informacje dot. ruchu drogowego i skoordynować je z pokładowym systemem nawigacji. Można też wyszukiwać wolne miejsca parkingowe lub lokalizować wybrane usługi. Na postoju można przeglądać strony internetowe, korzystać ze sklepów AppStore, sprawdzać w internecie informacje dotyczące mijanych atrakcji turystycznych, czy miast.

Niższe zużycie paliwa. Volvo Car Group przykłada ogromną wagę do obniżenia emisji CO2 i zużycia paliwa we wszystkich swoich samochodach. Po przeprowadzonych zmianach generacja modelowa „sześćdziesiątek” stała się bardziej ekologiczna i oszczędna. Zużycie paliwa modelu S60 z silnikiem D2 o mocy 115 KM z ręczną skrzynią biegów spadło do poziomu 4,0 l/100 km (cykl mieszany), co przekłada się na emisję CO2 106 g/km. To najlepsze wyniki w klasie aut C/D. Spalanie modelu V60 D2,wynosi teraz 4,1 l/100 km (109 g/km), a w XC60 D5 (215 KM), jak i D4 (163 KM) – ok. 5,3 l/100 km (139 g/km).

Poprawiono również parametry silników benzynowych. W S60 z silnikiem 1,6 l T4 (benzynowy silnik ze wtryskiem bezpośrednim z turbodoładowaniem) o mocy 180 KM lub silnikiem T3 (150 KM) zużycie paliwa wynosi ok 6,8 l.

 

źródło: Volvo

« < 1 2 > »

Komentarze