X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe BMW Serii 5 - dane techniczne, wymiary

2013-05-21
Strona główna -> BMW -> Serii 5 -> F10 (2010-dziś)

Zmieniona tylna część nadwozia pozwoliła zwiększyć bagażnik nowego BMW Serii 5 Gran Turismo o 60 litrów, dzięki czemu bagażnik ma obecnie aż 500 litrów pojemności. Nowe kolory nadwozia, obręcze kół ze stopu metali lekkich, kolory tapicerki i elementy wykończenia wnętrza dla wszystkich modeli BMW Serii 5 zwiększają ich atrakcyjność i pozwalają na szerszy zakres indywidualizacji.

Silniki: nowe standardy radości z jazdy, nowe sposoby podwyższania sprawności. Wszystkie warianty nowego BMW Serii 5 stały się szybsze, bardziej ekonomiczne, i czystsze, dzięki całej palecie zastosowanych w nich, starannie zoptymalizowanych rozwiązań i detali. Efektem tego jest zmniejszenie zużycia paliwa. W niektórych wersjach poprawa jest znacząca, uniknięto jednak płacenia za nią spadkiem sportowych możliwości samochodu. Udało się uzyskać wręcz przeciwny efekt i dzisiaj niektóre modele oferują jeszcze lepsze osiągi. Do tego wszystkie silniki już obecnie będą spełniały wymogi normy czystości spalin EU6, która wejdzie w życie od września 2014 roku. W tym celu silniki wysokoprężne wyposażono standardowo w technologię redukcji tlenków azotu BMW BluePerformance.

Samochód został wyposażony w funkcję odzysku energii hamowania, funkcję Auto Start-Stop (również w połączeniu z ośmiobiegową przekładnią automatyczną), wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegu i tryb jazdy ECO PRO, w wyposażeniu standardowym znalazł się także cały zestaw technologiczny BMW EfficientDynamics zawierający w tej wersji również tryb jazdy wybiegiem (z rozłączonym układem napędowym), proaktywnym asystentem jazdy ułatwiającym płynne dostosowanie prędkości samochodu do ograniczeń prędkości, które pojawią się dopiero za chwilę oraz funkcję ECO PRO Route, z której można korzystać posiadając opcjonalny system nawigacji Professional. Niezależnie od tego prowadzono intensywne prace nad optymalizacją aerodynamiki samochodu, uzyskując między innymi obniżenie współczynnika czołowego oporu powietrza (oznaczanego Cd lub Cx). W BMW520d Sedan współczynnik ten wynosi obecnie 0,25 i jest to jeden z kluczowych elementów składających się na uzyskaną poprawę sprawności energetycznej samochodu.

Wprowadzenie na rynek nowej rodziny modeli BMW Serii 5 oznacza również powiększenie gamy silników dostępnych w tych samochodach. Na przykład, w ofercie pojawił się BMW 518d jako nowy model bazowy wyposażony w silnik Diesla. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo ma moc maksymalną 105kW/143KM. Trafi on zarówno do nowego BMW 5 Limuzyna, jak i do BMW 5 Touring. Podobnie jak BMW 520d Limuzyna, BMW 518d Limuzyna może imponować średnim zużyciem paliwa w cyklu pomiarowym UE wynoszącym 4,5 litra na 100 km i emisją CO2 na poziomie 119 gramów na kilometr. W ofercie znajdzie się również BMW 520d xDrive, zarówno w nadwoziu Sedan, jak i Touring. Oznacza to, że liczba modeli wyposażonych w inteligentny system napędu wszystkich kół rośnie do siedmiu w przypadku BMW Serii 5 Touring i do ośmiu w BMW Serii 5 Limuzyna. Z kolei BMW Serii 5 Gran Turismo otrzyma cztery wersje silnikowe dostosowane do współpracy z systemem xDrive.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze