X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe BMW Serii 3 Gran Turismo, dane techniczne

2013-02-14
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> F30 (2012-dziś)

Kwintesencja BMW 3: funkcjonalna elegancja, trzy wersje wyposażenia. Wysublimowane kombinacje materiałów i wykończenie najwyższej jakości podkreślają ekskluzywność atmosfery panującej na pokładzie nowego BMW 3 Gran Turismo. Najnowszy samochód z serii 3 można zamówić w wersji podstawowej, a także z pakietami stylistycznymi Sport Line, Luxury Line lub Modern Line, a od czerwca 2013 roku także z opcjonalnym pakietem M Sport.

Trzy silniki benzynowe i dwa silniki wysokoprężne dostępne w GT od dnia premiery. Klienci mogą wybierać spośród pięciu potężnych silników, wyrafinowanych i ekonomicznych, obejmujących zakres mocy od 105 kW/143 KM do 225 kW/306 KM, już od dnia wprowadzenia na rynek nowego BMW 3 Gran Turismo. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo. Najmocniejszemu sześciocylindrowemu silnikowi benzynowemu pod maską BMW 335i Gran Turismo towarzyszą w ofercie czterocylindrowe jednostki benzynowe przeznaczone do BMW 328i Gran Turismo oraz BMW 320i Gran Turismo. Są też dwa dwulitrowe silniki wysokoprężne napędzające BMW 320d Gran Turismo i BMW 318d Gran Turismo. Moc jest wysyłana na tylne koła poprzez standardową sześciobiegową przekładnię manualną, choć oczywiście BMW oferuje także innowacyjną ośmiobiegową przekładnię automatyczną jako opcję we wszystkich wersjach silnikowych. Obie przekładnie połączono z systemem Auto Start-Stop pozwalającym na realne obniżenie zużycia paliwa.

Zaawansowana technologia zawieszenia kół korzystająca z licznych elementów wykonanych z lekkich stopów, precyzyjnie działający układ elektrycznego wspomagania kierownicy, idealny rozkład obciążeń na obie osie (50:50) oraz lekkie nadwozie o wysokiej sztywności na skręcanie gwarantują znakomite i bardzo precyzyjne prowadzenie się samochodu. Większy rozstaw osi (+110 mm), większe 17-calowe obręcze kół i inne standardowe specyfikacje nowego BMW 3 Gran Turismo pozwoliły uzyskać doskonałą stabilność kierunkową i komfort podróży na długich trasach.

BMW EfficientDynamics. Jako uzupełnienie budzącej podziw praktyczności i sportowej dynamiki, nowy BMW 3 Gran Turismo oferuje również wyjątkowo niskie zużycie paliwa, co ma dodatkowy pozytywny wpływ na radość z jazdy. Kluczem do sukcesu w tej dziedzinie jest zastosowanie rozwiązań z arsenału BMW EfficientDynamics, których wpływy widać w praktycznie każdym zespole nowego modelu. Poczynając od świetnych i wyjątkowo oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych, poprzez inteligentną, lekką konstrukcję samochodu BMW 3 Gran Turismo, po zoptymalizowaną aerodynamikę (w tym kurtyny powietrzne i wyloty powietrza na błotnikach redukujące opory przepływu powietrza przez przednie nadkola oraz aktywny tylny spojler) – każdy element samochodu dorzuca swoją cegiełkę do maksymalizacji ogólnej sprawności energetycznej i dynamiki samochodu. Spore sumaryczne oszczędności przyniosło także zastosowanie wielu innych rozwiązań, jak funkcja Auto Start-Stop, odzysk energii hamowania, wskaźnik optymalnego punktu zmiany przełożenia i uruchamianie osprzętu pomocniczego tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. W rezultacie dysponujący znaczną mocą BMW 3 Gran Turismo może się poszczycić imponująco skromnym zapotrzebowaniem na paliwo i niskim poziomem emisji spalin. Nawet na tym nie kończą się możliwości ograniczenia zużycia paliwa, jako że do dyspozycji kierowcy pozostaje jeszcze tryb jazdy ECO PRO oraz nowa funkcja ECO PRO Router pozwalając na dalszą redukcję spalania nawet o 20%.

« < 1 2 3 > »

Komentarze