X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi TT, nowe, 2014, dane techniczne

2014-03-03
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Drugą jednostką dzięki której kierowca kontroluje funkcje pojazdu jest zaprojektowany na nowo terminal MMI, umieszczony na konsoli tunelu środkowego. Dwa przyciski obsługują menu nawigacji i map, telefonu oraz radia i multimediów. Po obu stronach reagującego na nacisk regulatora obrotowego, umieszczono dodatkowo przycisk wywołujący menu główne i przycisk „cofnij“. Za pomocą reagującego na nacisk pola dotykowego na górnej powierzchni regulatora (jeśli na pokładzie pojazdu znajduje się co najmniej pakiet Connectivity), kierowca może wygodnie wpisać cele nawigacji. Pole dotykowe MMI touch rozpozna charakter jego odręcznego pisma. Ponadto za pomocą pola dotykowego można poruszać się po listach i zmieniać wielkość map.

Struktura menu terminalu MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera funkcję wyszukiwania tekstowego. Wszystkie ważne polecenia można błyskawicznie wywołać. Wyjątkowo komfortowym elementem oprogramowania MMI jest wyszukiwanie bezpośrednie. Umożliwia ono natychmiastowe wpisywanie celu do nawigacji, bez konieczności korzystania z formularzy. W większości przypadków już cztery litery wystarczają, by znaleźć szukane miejsce w całej Europie. Przy pomocy obu bocznych przycisków można otworzyć funkcje kontekstowe (prawy przycisk) i opcje (lewy przycisk). Logika obsługi jest łatwa i zrozumiała. W myśl zasady „joy of use“, pozwala na czerpanie ogromnej przyjemności z obsługi przycisków.

Obok sterowania za pomocą panelu obsługi, Audi TT oferuje możliwość dialogowego sterowania głosem. To jedna z nowych dróg, którymi kroczy Audi. W Audi TT po raz pierwszy zastosowano sterowanie naturalnym językiem, które umożliwia obsługiwanie systemów pojazdu bez odrywania rąk od kierownicy za pomocą prostych poleceń – np. „jedź do Monachium“ czy „chcę porozmawiać z Sabine“.

Zamiast tradycyjnych wskaźników analogowych, nowe TT wyposażono w Audi virtual cockpit. Ta w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z dynamicznymi animacjami i precyzyjnymi grafikami wyznacza nowe standardy. Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie „infotainment“ wirtualne wskaźniki są pomniejszone. Na powstałej dzięki temu wolnej powierzchni, można wyświetlić i znacznie powiększyć np. mapę nawigacji. W Audi TTS dostępny jest jeszcze jeden tryb wyświetlania – sportowy. Tutaj dominuje widniejący pośrodku obrotomierz.

Dzięki rozdzielczości 1440 x 540 pikseli, monitor TFT o przekątnej 12,3 cala wyświetla ostry, idealny obraz. W tle pracuje procesor graficzny Tegra 30 serii Tegra 3, wyprodukowany przez czołowego, światowego producenta takich podzespołów, firmę Nvidia. Przy górnym brzegu Audi virtual cockpit znajdują się wskaźniki temperatury otoczenia, zegar i licznik kilometrów. Tutaj pojawiają się też ewentualne symbole ostrzeżeń i wskazówek.

Napęd. (wszystkie wartości zużycia i osiągów mogą ulec zmianie). Nowe modele TT i TTS oferowane są z trzema czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Zakres ich mocy sięga od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM). Dwa silniki benzynowe TFSI i jedna jednostka TDI, łączą w sobie sportową siłę z pionierską efektywnością. System Start-Stop to element seryjnego wyposażenia każdego nowego Audi TT.

Na początek, Audi TT w wersji z silnikiem 2.0 TDI wyposaża się w manualną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Jednostka napędowa 2.0 TDI generuje moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Nowe TT od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Średnio zużywa tylko 4,2 l paliwa na 100 km, czego rezultatem jest emisja 110 g dwutlenku węgla na kilometr. To nowy rekord w świecie samochodów sportowych.

W tej nowatorskiej jednostce napędowej znajdziemy takie rozwiązania jak dwa wałki wyrównoważające w skrzyni korbowej, wałki rozrządu z przestawnymi krzywkami zaworów dolotowych i system wtrysku Common Rail z ciśnieniem wtrysku wartości 2000 barów. Audi TT 2.0 TDI spełnia normę Euro 6 i dzięki swej wysokiej efektywności nosi miano „ultra“.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze